Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fordulópont a ferihegyi reptér eladásában: a németek megkezdik az átvilágítást

A német többségi tulajdonos AviAlliance, megerősítette a Reuters hírügynökségnek, hogy megkezdődött a reptér átvilágítása, ami az első lépés a cég eladása irányába. 

Ez az első eset, hogy a reptér jelenlegi tulajdonosai hivatalosan is arról beszélnek, összejöhet az üzlet és eladhatják a budapesti repteret.

Orbán Viktor kormányfő a hétvégi Fidesz-kongresszuson gyakorlatilag már tényként kezelte, hogy a kormány visszavásárolja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, korábban is arról beszélt, még idén, de legfeljebb a választásokig le akarják zárni az ügyletet. 

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nagy terminálja.

Az korábban kiszivárgott, hogy az állam által vezetett konzorcium 4,44 milliárd eurós ajánlatot tett a reptérért. Ezt egyik fél sem erősítette meg.

Úgy tudni ennél alacsonyabb értékről indult az alkudozás, az eladói oldalnak a Deutche Bank készített becslést, ami 4,7 milliárd euróban (1720 milliárd forint) jelölte meg az eladási ár felső sávját. 

Az AviAlliance legutóbb júliusban nyilatkozta, hogy nem akar megválni üzletrészétől, a magyar kormány ajánlatai viszont úgy tűnik, meggyőzték őket. A bécsi reptér üzleti adataival összehasonlítva azt mondhatjuk: a magyar kormány ajánlata igen nagylelkű,

a németek pedig szépen be is árazzák a komoly vevői szándékot. 

AviAlliance: a tárgyalásokat megkezdtük, de még semmi sem biztos

Az AviAlliance most annyit mondott, hogy a kormány vezette konzorcium elfogadta a feltételeiket, így megkezdődhetnek a hivatalos tárgyalások és a reptér átvilágítása. A társaság azt is mondta, hogy ugyan formálisan megtették egy adásvétel első lépését, ez még korántsem jelent semmifajta garanciát a tárgyalások sikeres kimenetelére. 

A Budapest Airportnak 55,44 százalékos tulajdonosa az AviAlliance, a további tulajdonosok a Malton (a GIC leányvállalata) 23,33 százalékkal, valamint a Caisse de dépôt et placement du Québec, a második legnagyobb kanadai nyugdíjalap 21,23 százalékkal.

A magyar konzorciumnak részese a Jellinek Dániel érdekeltségébe tartozó Indotek Csoport valamint korábbi sajtóhírek szerint a most hatósági üzemanyagár-limittel sújtott Mol is. 

Oszd meg!