Szinte már minden testrészünkre jut valamilyen okoskütyü, ami egész nap elemez, mér, számolgat, aztán adott esetben még ránk is pirít, amiért túl keveset mozogtunk, túl sokat aludtunk, vagy megint megettük azt a hamburgert, amitől csak úgy száguldozik majd a mérleg nyelve. Egy magyar startup, a Fitpuli ezeknek a kütyüknek a tudását egyetlen appba tereli, hogy átfogó és rendezett képet kapjunk magunkról. Az Union biztosító most lecsapott rájuk, és a nagyvállalati ügyfelek számára már biztosítja a lehetőséget az applikáció használatára.
Stratégiai együttműködést alakított ki az UNION Biztosító egy hazai startup vállalkozással, a Fitpulival, melynek nyomán a biztosító komplex életmód applikációval bővíti vállalati egészségbiztosításhoz kapcsolódó szolgáltatásait – jelentette be hétfői sajtótájékoztatóján a két társaság vezetője.
A Fitpuli app tehát elkezdi egy helyre gyűjteni az összes kütyü által mért adatokat és ezt vegyíti az orvosi paraméterekkel. Menedzseli a krónikus betegségekkel kapcsolatos információkat, sőt, látással és hallással kapcsolatos szűrővizsgálatokat is el tud végezni, és ami a legjobb, hogy a laborleleteket is segít értelmezni. De miért jó ez egy cégnek?
„Az egészségbiztosítás az elmúlt hat év során megkerülhetetlen biztosítási formává vált: mára számtalan vállalat alkalmazza munkaerő-megtartó juttatásként, a dolgozók széles köre
is hozzászokott és rendszeresen használja annak szolgáltatásait – hangsúlyozta Lehel Gábor, az UNION elnök-vezérigazgatója. – Arra számítunk tehát, hogy az adóterhek emelkedése sem állítja meg a fejlődést, ugyanakkor várhatóan átrendezi majd az igényeket, új versenyhelyzetet eredményezve. Erre az UNION megújuló stratégiával válaszol.”
A biztosító együttműködési megállapodást kötött a lifestyle megoldást kínáló magyar startuppal, a Fitpulival, és kizárólagos biztosítási partnerévé vált. A közös munka első kézzelfogható eredménye a nagyvállalati egészségbiztosítási ügyfelek részére kínált életmód applikáció.
„A Fitpuli a munkáltatók felé is képes rendszeres információkat közölni a dolgozók egészségi állapotáról, és az adott vállalat által bevezetett egészségprogramok eredményességéről. A fejlesztés azonban (amelyet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál is regisztráltak) garantálja, hogy a titkosított, egyedi, személyes adatokhoz csakis az adott
felhasználó férjen hozzá, a vállalatokhoz tehát kizárólag aggregált, anonim adatok juthatnak el.” – fejtette ki dr. Oláh Dániel, a Fitpuli ügyvezető igazgatója.
Az együttműködés a Design Terminal közreműködésével jött létre. „A Design Terminal célja, hogy a piaci szereplők számára olyan innovációs programokat
dolgozzon ki, melyek hidat képeznek a vállalatok és a startupok között.” – mondta Jónás László, a Design Terminal üzletfejlesztési vezetője. A Design Terminal és az UNION
Biztosító 2018. februárjában kötött megállapodásának eredménye az UNION-Fitpuli co- branded márka.
Az alkalmazást magánszemélyként nem, csak céges ügyfélként lehet használni. A tervek között szerepel a külföldi terjeszkedés, és különösen jó piac lehet az Egyesült Államok, ahol az egészségügyi rendszer sajátos jellege miatt még fontosabb, hogy az emberek odafigyeljenek az egészségük megőrzésére (mert attól függően, hogy milyen biztosítással rendelkeznek, bizonyos betegségek kezelését nem biztos hogy fedezi a biztosító, és akkor az anyagi csőd). A projektbe a Hiventures 9+30 millió forint tőkét helyezett be, mentorként pedig az a Szabó Dávid segíti őket, aki korábban a Tresorit és a Caret nevű startupoknál is dolgozott.
József elszerénykedi, de amit megcsinált, az az Ubernek több millió dollárjába került