Fotó: Revolut
Üzlet

Félmilliárd dollárt kapott a Revolut a Facebook, a Linkedin és az Airbnb korábbi befektetőjétől

Forbes
2020. február 25. 4 perc olvasás

500 millió dolláros befektetést kapott a Revolut negyedik körös befektetés keretében. Ezzel a vállalat értéke 5,5 milliárd amerikai dollárra nő, amivel a világ egyik legértékesebb fintech cégévé válik.

Sikeresen zárta újabb tőkebevonási körének negyedik fázisát a Revolut, amivel 500 millió dolláros finanszírozáshoz jutott hozzá, áll a cég sajtóközleményében. A mostani befektetéssel együtt összesen 836 millió dollárt invesztáltak a több mint 10 millió felhasználóval rendelkező globális pénzügyi platformba az alapítás óta.

A negyedik befektetési fázist (más néven D befektetési kört) egy amerikai székhelyű befektető cég, a TCV vezette, egy sor további korábbi befektető részvételével. A legutóbbi befektetési fázissal a Revolut értéke eléri az 5,5 milliárd dollárt, amivel a világ egyik legértékesebb fintech vállalatának számít.

Az 1995-ben alapított TCV növekedésben lévő magán- vagy nyílt vállalatoknak juttat tőkét. Megalapítása óta a TCV több mint 13 milliárd dollárt fektetett be technológiai vállalatokba, ezen belül több mint másfél milliárd dollárt fintech cégekbe.

Befektetései közé tartozik például az Airbnb, a Facebook, a Linkedin, a Netflix, a Spotify.

A tőkeinjekcióhoz a biztos hátteret az szolgáltatta, hogy a Revolut szolgáltatásai iránt jelentős igény mutatkozik, felhasználói pedig elkötelezettek irántuk. A cég tavaly erős pénzügyi teljesítményt nyújtott: 2019-ben 169 százalékkal növelte felhasználóinak számát, a napi aktív felhasználóinak száma pedig 380 százalékkal nőtt, míg 2018-ban a pénzügyi bevételei 354 százalékkal bővültek.

A mostani tőkeinjekciót a Revolut a vásárlói élmény javítására, és a meglévő piacain elérhető kiskereskedelmi és üzleti ajánlatok megerősítésére használja majd. A legnagyobb hangsúly ezen belül is a termékfejlesztésen lesz, amely a meglévő számlák mindennapi használatának növelését célozza. A jövőbeli célok között szerepel a kiskereskedelmi és üzleti partnerek számára biztosított hitelszolgáltatások bevezetése, a magas kamatozású megtakarítási számlák kiterjesztése az Egyesült Királyság határain túlra, az ügyfélszolgálat fejlesztése, valamint banki szolgáltatások bevezetése Európa-szerte.

Ezenkívül a Revolut tovább fejleszti majd havidíjas Premium és Metal számláit, amelyek sikeres bevételi forrásai a társaságnak: ezek tavaly összesen 154 százalékos növekedést produkáltak. A Revolut Premium és Metal számlái egy sor kedvezményt biztosítanak a felhasználóknak (például korlátlan összegű valutaváltást, repülőtéri VIP-várók használat, jutalékmentes tőzsdei kereskedést, valamint utazási biztosítást).

A Revolut jelenleg több mint kétezer embert foglalkoztat, tavaly pedig több tapasztalt iparági szakembert is leigazolt: a Standard Life Aberdeen korábbi társvezérigazgatója, Martin Gilbert lett a Revolut igazgatósági elnöke, míg Caroline Brittont, a Deloitte korábbi könyvvizsgáló partnerét, és Bruce Wallace-t, a Silicon Valley Bank korábbi ügyvezető igazgatóját az igazgatótanács külső igazgatósági tagjaivá választották.

A Revolutot 2015 júliusában indította útjára a Credit Suisse és a Deutsche Bank két korábbi befektetési bankára, Nik Storonsky és Vlad Yatsenko, a nagy bankok digitális alternatívájaként. A fintech vállalat eleinte azért volt vonzó, mert ügyfelei a bankközi árfolyamon utalhattak és költhettek pénzt. Európában több mint 5 millió ügyfelet szerzett, hazánkban 300 ezren használják.

Borítókép: Nik Storonsky és Vlad Yatsenko, a Revolut alapítói / Forrás: Revolut