Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Nagyon rákaptunk a fapados buszozásra: sűrítik a Budapest-Bécs járatot

Online, élőben követhetjük majd, merre járnak a fapados szolgáltató olcsó buszai – a Flixbus azt is tervezi, hogy még több járata lesz Budapest és Bécs között. 

A Flixbus, Európa legnagyobb távolsági buszhálózatának szolgáltatója 2013-as alapítása óta először csoport szinten is nyereséges lett 2017-ben. Jelentős volt a közép-kelet-európai növekedés is: Budapesten szeptemberben új központ nyílt, a fővárosból az elmúlt év során 13 ország több mint 100 célállomására kínált közvetlen összeköttetést a szolgáltató.

2017-ben 40 millió utast szállított Európa-szerte a Flixbus, csak az év végi főszezonban december 22. és január 7. között 2,5 millióan utaztak a társaság járataival a kontinensen, december 22-e volt a karácsonyi időszak legforgalmasabb napja. Az év során 6 új piacon jelent meg a vállalat, így jelenleg 26 országban 250 buszpartner 1400 járműve közel 200 000 csatlakozást szolgál ki.

Magyarországon is jelentős volt a növekedés, a Flixbus budapesti megállóinak átmenő utasforgalma megduplázódott 2016-hoz viszonyítva. 2017-ben a nyári menetrendben számos új külföldi célállomás vált elérhetővé a cég hálózatában, többek között Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Németországban és Romániában. Egyes útvonalakon tovább sűrítette a járatokat a Flixbus, Budapest és Bécs között már 14-16 közvetlen járatpár közlekedik a forgalmasabb napokon.

2017 novembere óta nemcsak a Népliget, hanem Kelenföld autóbusz-állomás is fogad és indít zöld buszokat.

A Flixbus tavaly év végén jelentette be, hogy elindul az amerikai piacon is. „Nem győzzük hangsúlyozni, hogy globális növekedésünk motorja az európai piacunk. Nem dőlhetünk hátra, 2018-ban is dinamikusan fejlesztjük zöld hálózatunkat és szolgáltatásunk minőségét Közép-Kelet-Európában is.” – mondta el Arany László, regionális ügyvezető igazgató.

A Magyarországról a társaság járataival elérhető célországok száma idén tovább nő, de már meglévő vonalain is fejleszt majd a vállalat. A Budapest-Bécs irány népszerűségének köszönhetően a jelenleginél is sűrűbb összeköttetést alakít ki a cég a két főváros között.

Emellett a Flixbus 2018-ban tovább digitalizálja a szolgáltatását, több új funkcióval bővítve webes felületét és mobilalkalmazását. A már elérhető papírmentes check-in, állomáskereső, last minute foglalásmódosítás és Google Térképes utazástervezés mellett hamarosan lehetővé válik majd például a buszok aktuális pozíciójának élő követése is.

A Flixbus terjeszkedéséről és a fapados buszpiacról itt írtunk korábban, ahogyan arról is, hogy a társaság annyira letarolta a távolsági buszok piacát, hogy nem olyan öldöklő a verseny, mint amit a fapados légitársaságoknál látunk.

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója