Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Mostantól pontosan megmondja a Facebook, miért törli a posztodat

Nyilvánosságra hozzák a belső moderálási irányelveket, és egyszerűsödik a fellebbezési folyamat is.

Frissítette a globálisan érvényes közösségi alapelveit a közösségi oldal, az átláthatóság érdekében pedig nyilvánosságra hozták, hogy milyen belső irányelvek mentén dolgozik a tartalomszabályzási munkacsoport, magyarul

azokat az elveket, amik alapján eldöntik a moderátorok, törölnek-e egy posztot vagy sem.

A vállalat két okból döntött az irányelvek publikálása mellett:

  • ezek ismeretében a felhasználók számára egyértelmű lesz, hogy egyes árnyalt kérdésekben a Facebook hol húzza meg a határt,
  • másrészt a különböző területek szakértői is a korábbinál egyszerűbben juttathatnak majd el visszajelzéseket az irányelvekkel kapcsolatban.

A Facebook a kritikák hatására ráerősített az oldalon megjelenő tartalmak szabályzására is,

40 százalékkal több moderátort alkalmaz a cég, mint tavaly ilyenkor.

A közösségi oldal először mesterséges intelligenciával, valamint a beérkező panaszok alapján szűri és azonosítja be az erőszakos tartalmakat. A beérkező jelentéseket a tartalomszabályzásért felelős Community Operations részleg vizsgálja ki, ahol immár 7 500 moderátor dolgozik 40 nyelven, köztük magyarul is.

Zuckerberg reagál a Cambridge Analytica botrányra, egyszerűsödik a Facebook

Szerinted tévesen töröltek? Így fellebezz

Mostantól elérhető egy új fellebbezési folyamat is a Facebookon, amivel a felhasználók jelezhetik, ha véleményük szerint a moderátorok hibát követtek el az adott tartalom eltávolításával.

Első lépésként a meztelenség, pornográfia, gyűlöletbeszéd vagy erőszakos tartalom miatt eltávolított bejegyezések kapcsán lehet fellebbezni a Facebooknál.

Így néz ki a fellebbezés folyamata:

  • Ha egy felhasználó fotóját, videóját vagy bejegyzését eltávolították a közösségi alapelvek megsértése miatt, az erről szóló értesítés mellett meg fog jelenni egy „Request Review” (fellebbezés kérése) opció.
  • A fellebbezést a Facebook Community Operations részlegének munkatársa vizsgálja meg általában 24 órán belül.
  • Amennyiben tényleg hibáztak a moderátorok egy kérdéses tartalom eltávolítása kapcsán, a Facebook visszaállítja, és erről értesítést is küld a fellebbezést kérő felhasználónak.
 

"A kő nem lesz könnyebb, ha pehelynek nevezem és az ember sem jobb, ha istennek hívom."