Mindegyik márka szenved, de a Porsche visszaesése a legnagyobb, jelentős leépítést terveznek.
Mi történt? A Porsche akár 1900 dolgozót is elbocsáthat Németországban, a tervezett leépítést a globális kereslet csökkenésével magyarázzák, írja a New York Times. A német autógyártók eladásai legerősebben Kínában estek vissza, ahonnan a helyi márkák kezdték kiszorítani őket.
A Porsche különösen rosszul szerepelt a kínai piacon, 2024-ben 28 százalékkal estek vissza az eladásai.
Háttér. Az európai, amerikai, japán és koreai gyártók egyaránt alábecsülték az elmúlt években a kínai gyártók fejlődését, amelyek mostanra olyan modelleknek is tudtak konkurenciát állítani, mint a Porsche Taycan, amelynek a Nürburgringen elért körrekordját nemrég döntötte meg a Xiaomi autója, az SU7, igaz, ezt a rekordot a körülményei között még sokan vitatják.
Még több háttér. A Volkswagen csoport krízisérőlés annak okairól itt írtunk hosszabban.