A Day One Capital és magánbefektetők szálltak be, így összesen 3 millió dollárral zárja induló befektetési körét a Recart. Bővítik a nemrég nyitott amerikai irodájukat, és új termékkel lépnek piacra: a Facebook-hirdetéseken csavarnak egyet.
Újabb 1,5 millió dolláros befektetést kapott a Recart, ezzel 3 millió dollárra tornászták fel az induló befektetési körüket – tudtuk meg a startup vezetőjétől és korábbi befektetőitől.
Egyetem helyett dolgozni ment, C. Ronaldo és amerikai webshopok ezrei keresnek a startupjával dollármilliókat
„A Recart a digitális marketing izgalmas és születőben lévő területén játszik világszinten is vezető szerepet,ezért nagy potenciált látunk benne. Rendkívül energikus,, elkötelezett és nemzetközi terepen is otthonosan mozgó csapatot látunk a Recartban, és ez a Day One befektetési döntéseiben talán a leginkább meghatározó szempont – mondta a befektetésről a Day One Capital managing partnere, Simó György.” A Day One Capital volt Magyarország első intézményesített angyalbefektetői csoportja, tapasztalt topmenedzserek – Straub Elek, Kákosy Csaba és Simó György – álltak össze, hogy hozzátegyenek a magyar startupökoszisztémához. 2018 végén sikeresen zárták a második jegyzési kört az új, immár 22 millió eurós befektetési alappal, a Day One Capital CEE Funddal.
Mi adjuk az üzemanyagot a tehetségeknek – 22 millió eurót osztanának ki magyar befektetők a régióban
Tóth Soma és csapata az élmezőnyben szerepelt a Forbes idei legforróbb magyar startupok listáján, ők fejlesztik az egyik vezető marketingszoftvert Messengerre, amivel dollárszázmilliós extra bevételt hoznak a webshopok konyhájára. Ezért a Facebook is hálás nekik: rendszeresen járnak a Menlo Park-i központba, kiemelt partnerei a közösségi médiaóriásnak,
a Recart egyike annak az alig néhány cégnek világszerte, akikkel a Facebook egyezteti a a legújabb fejlesztéseit Messengerre.
A legforróbb magyar startupok
Arra a problémára kínáltak megoldást, hogy rengeteg online vásárlás ragad benn a webshopoknál a kosárban, ebből kiindulva ma már széleskörű marketingeszközt adnak az online boltoknak automatizálható cseteléssel és reklámkampány-tervezéssel. Ma már a legnépszerűbb fizetős alkalmazások között van a Shopify-on, eddig 90 ezren telepítették fel a szoftvert, tavaly már 2,5 millió dolláros bevételt értek el. A megcélzott piaci szegmensük a 2 és 50 millió dollár, azaz 600 és 15 milliárd forint árbevételű webshopok,
őket használja Cristiano Ronaldo és Robbie Williams hivatalos boltja, vagy a tengerentúli menedzserek és techarcok körében népszerű ételhelyettesítő italporokat áruló Soylent.
Csavarnak egyet a Facebook-hirdetéseken
Az idei év folyamán már bevontak 1,5 millió dollárt az Oktogon Ventures vezetésével, Pistyur Vera és Fehér Gyula befektetőcégét olyanok követték, mint a szintén magyar A3 Ventures és az Innonic Group. Ez a kör bővült most a Day One Capital 1,3 millió dollárjával, valamint további összesen 200 ezer dollárnyi befektetési jeggyel szálltak be iparági angyalbefektetők, akiknek a kilétét egyelőre nem kívánják nyilvánosságra is.
A Recart csapata. Cégen belül publikusak a vezetők jegyzetei, a menedzsment beszélgetéseibe bárki belenézhet, és akit felvesznek, tulajdonrészt kap. Fotó: Orbital Strangers
A Recart így 3 millió dollárral, közel egymilliárd forinttal zárja a seed (magvető) befektetési kört. A Day One-tól és az új befektetőktől stratégiai tanácsadást vár Tóth Soma. Az új befektető érkezéséről Pistyur Vera (Oktogon Ventures) a kérdésünkre azt válaszolta, örülnek a befektetésnek. „A Day One számunkra nagyon hasonló befektetési szemléletet jelent. Náluk is az alapítóbarát hozzáállás az első, és ahogy mi az Oktogonnál, a Day One is nemzetközi piacra célzó és komoly ambíciókkal rendelkező csapatokban hisz.”
A tőkét az amerikai iroda és értékesítési hálózat bővítésére fordítják, valamint bővítik a budapesti termékfejlesztési csapatot is, és megjelennek a Facebook-hirdetések piacán is a fejlesztésükkel hamarosan.
Tóth Soma elmondta, hogy 4 hét múlva indulnak azok az új szolgáltatásaik, amik a Facebook-hirdetésekről egyből Messenger-beszélgetésekbe irányítják a vásárlókat. Ezek a beszélgetések kedvezményeket adnak, kvízeket nyújtanak és termékeket ajánlanak. „Ezeknek a megoldásoknak a célja, hogy a Messenger-platformot használva jobb élményt biztosítsanak a vásárlóknak és több értéket generáljanak az eladóknak. Az e-commerce vállalkozások küzdenek a rohamosan növekedő hirdetési költségek miatt, mi eddig is segítettünk ezt csökkenteni Messenger-marketinggel, hiszen az üzenetek jóval hatékonyabban érik el a vásárlókat, mint az emailek, most ezt az élményt csatoljuk sokkal szorosabban a funnel (értékesítési tölcsér – a szerk.) legtetejéhez.”
Dől a pénz a forró startupokba
Nem a Recart az egyetlen cég a Forbes legforróbb magyar startupok listájának élmezőnyéből, amelyik dollármilliós tőkét húzott be a héten:
elsőként hoztuk a hírt, hogy a tabletekre 3D tervezőszoftvert fejlesztő Shapr3D összesen 6 millió dollárt vont be.
A befektetők igazi nagypályások a kockázati tőke világában, a Creandumnak és a Nine Point Capitalnek olyan befektetéseik voltak korábban, mint a Revolut és a Spotify.
A lista első helyezettje (holtversenyben), a Bitrise pedig júniusban az év eddigi legnagyobb kockázati tőkebefektetését vonta be a magyar startupok közül.
20 millió dolláros series B kört zártak a párizsi Partech és a svéd Zobito tőkebefektetők részvételével.
Itt is tapasztalt külföldi befektetők szálltak be a 2014-ben indult IT-cégbe, amely a mobilalkalmazás-fejlesztő programozók munkáját teszi hatékonyabbá. A budapesti központú startupba olyanok szálltak be korábban összesen 3,5 millió dollárral, mint Ashton Kutcher, a Y Combinator, a finn Opec Ocean, valamint a magyar Fiedler Capital és az Oktogon Ventures.
Exkluzív: A Spotify és a Revolut befektetője szállt be a magyar startupba
Exkluzív: 20 millió dolláros befektetést kapott a legforróbb magyar startup, amibe Ashton Kutcher is beszállt
Borítókép: Orbital Strangers