De hol vannak a kínaiak? A Forbes.hu exkluzív információi szerint két konzorcium és egy Kft. pályázik a 35 éves autópályakoncesszióra. Osztrákok és Mészáros Lőrinc a kalapban.
A Forbes.hu információ szerint hivatalosan is lezárult részvételi szakasz, amelyen a következő társaságok jutottak túl:
- az osztrák Strabag AG vezette konzorcium (tagjai a Strabag Motorway Gmbh, a Colas és a Societe de Partenariats et de Projects Nouveaux)
- a Themis magántőkealap vezette konzorcium (tagjai a Mészáros-féle Konzum PE Magántőkealap, a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt., az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta)
- a Dömper Kft., amely egy lábatlani székhelyű, 1989-es alapítású cég, tavalyi árbevétele csaknem 26 milliárd forint volt. Több közbeszerzést is nyertek az utóbbi években.
Ez azt jelenti, hogy ezek a cégek és konzorciumok kaptak meghívást a hamarosan induló, második ajánlattételi szakaszra. Információink szerint más cégek nem is jelentkeztek be az ajánlattételi szakaszban.
A Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda háttérintézménye, a kaszinókoncessziókat is kezelő Nemzeti Koncessziós Iroda júniusban tette közzé, hogy csaknem 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adnának koncesszióba, „a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének és felújításának, valamint üzemeltetésének és fenntartásának feladatait” törvényes monopólium keretében adnák oda, méghozzá 420 hónapra, azaz 35 évre.
Korábban sajtóhírek arról szóltak, hogy kínai konzorcium is lesz az ajánlattevők között, úgy tűnik, külföldi szereplők közül végül csak az Strabag indult el.
Kína? NER? Államiból magánkézbe – ez állhat az autópályakoncesszió mögött