Egy spanyol startup, a Mr Jeff elindítja szolgáltatását a magyar piacon is, melynek lényege, hogy okostelefonos applikáción keresztül tudunk mosodai szolgáltatást rendelni – árulták el a cég képviselői a Forbes.hu-nak. A mosnivalót egy futár viszi és hozza, a többit a Mr Jeff intézi – azt ígérik, gyorsan és kényelmesen.
Amit a Mr Jeff kínál, tényleg pofon egyszerű: az Android- és iOS eszközökön elérhető applikáción vagy weboldalon keresztül történő megrendelés során a futár a megadott címen és időpontban felveszi a mosnivalót, majd egy szintén egyeztetett időpontban visszaviszi a tiszta és kivasalt ruhákat. Egyszóval: mosoda háztól-házig szolgáltatással.
A szolgáltatás egyszeri díjas vagy havi előfizetéses rendszerben vehető igénybe, és kétféle fizetési mód választható:
bankkártyás és készpénzes fizetés, a szolgáltatás pedig a teljes hazai lakosság számára elérhető lesz.
Kifejezetten a fiatal, városi felhasználókat célozza a cég, akik folyamatosan használják digitális eszközeiket, könnyen hozzáférnek az alkalmazáshoz és kevés szabadidővel rendelkeznek (a cég saját felmérése szerint felhasználóik 60 százaléka korábban soha nem használt mosodai szolgáltatást, vagyis egy teljesen új réteget tudtak behozni erre a piacra).
A Mr Jeff egyik mosodája a kolumbiai Medellínben – Latin-Amerika mellett Ázsiában is terjeszkednek.
A Mr Jeff egy 2015-ben alapított startup, amelyet három spanyol fiatal indított el, központja ma is Valenciában van. A cég ma a világ több mint 30 országában működik. Nyáron jelentették be, hogy újabb lendületet vesznek a terjeszkedésben, megjelentek több ázsiai országban is (Thaiföldön, Vietnámban, Szingapúrban és Hongkongban), ott vannak már Egyiptomban és Törökországban is, valamint folytatták a dél-amerikai piac meghódítását, Argentínában kifejezetten sikeres volt a piacralépésük például. Van miből mindezt finanszírozni, hiszen a cég tavaly decemberben vont be 12 millió dolláros (ún. Series A-típusú) befektetést az All Iron Ventures vezetésével (eddig összesen 15 millió dollárt vontak be, korábban olyan “angyalok” szálltak be, mint Albert Armengol, a Doctoralia vezérigazgatója, Jeroen Merchiers, az Airbnb európai, közel-keleti és afrikai ügyvezető igazgatója és Kim Jung, az NX Corp. vezérigazgatója).
Az ún. Mr Jeff-pontokat franchise-partnerek üzemeltetik, a terjeszkedési stratégia alapját ezért épp az jelenti, hogy minél több helyi vállalkozót győzzenek meg, csatlakozzanak a hálózathoz. A cég ma már világszerte több mint 500 közvetlenül és 3 500 közvetetten foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik.
„Az alkalmazás egyedi lehetőséget kínál a magyar vállalkozók számára, akik gyors befektetés-megtérüléssel (ROI) keresnek üzleti lehetőséget” – mondta Eloi Gómez, a Jeff vezérigazgatója és társalapítója. „Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 78%-a szerint a mosás a legutálatosabb házimunka. Mi azon vagyunk, hogy ezen változtassunk és elvégezzük ezt a munkát a felhasználók helyett.”
Az eredetileg Mr Jeffnek elnevezett brand ma már csak Jeffként fut, az itthon elérhető mosodai szolgáltatás viszont továbbra is Mr Jeff maradt.
Gomez szerint a franchise-típusú működési modell során a befektetés 17 hónapon belül megtérül, és 12 hónap után közel havi 1,1 milliós profitot termel. A hazai franchise-partnerek komoly marketing és logisztikai támogatást kapnak, illetve a cég nem számít fel jog- és marketingdíjakat az első évre (a feltételekről itt lehet érdeklődni). A digitalizáció és a különféle előfizetési lehetőségek segítségével a cég igyekszik megváltoztatni a vegytisztító szektor hagyományos működését is.
A Mr Jeff amúgy igyekszik egyre több lábon állni, lifestyle irányba nyitnak: tavaly júniusban mutatták be a fodrászati és szépségápolási szolgáltatást nyújtó „Beauty Jeff”-et, amelynek első szalonja most nyílik Argentínában. A fitnesz területén működő „Fit Jeff” is hamarosan debütál, és Mr Jeff-hez hasonlóan, mindkettő franchise üzleti modell szerint működik majd.
Mások is vannak a piacon
A mosodai szolgáltatásokban más is látott fantáziát, a magyar piacon régóta jelen van a Bubbles, az amerikai típusú, közösségi mosoda szintén franchise-partnerek segítségével terjeszkedett, bár az ő hálózatukban jócskán van saját üzlet is. A Bubbles ma már külföldön terjeszkedik, nemrég nyitották meg második mosodájukat Prágában.
Csehországban terjeszkedik tovább a magyar önkiszolgáló mosoda, a Bubbles