Az elbocsátásokról szóló értesülésre az Emag azzal reagált, hogy továbbra is jelentős méretű csapattal folytatják magyarországi tevékenységüket.
Mi történt? Egy, a hazai kereskedelemben dolgozó forrás arról tájékoztatta a 24.hu-t, hogy az Emag a nyár végén (augusztus 31-ei dátummal) leépítést tervez Magyarországon. Ezt követően október 31-ig egy kisebb hazai csapat felel majd a webshop Marketplace részéért (ahol más kereskedők értékesíthetnek termékeket). A cég a portál kérdésére sem megerősíteni, sem cáfolni nem volt hajlandó az értesülést. Csak annyit írtak: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a mostani változtatások az állományra a lehető legcsekélyebb hatást gyakorolja.
De miről van szó? A 2001-ben alapított Emag az egyik leggyorsabban növekvő vállalkozásnak számít Romániában, amely kezdetben számítástechnikai és irodatechnikai termékeket forgalmazott. 2009-ben a cég részvényeinek 51 százaléka új tulajdonosokhoz került, akik aztán Kelet-Európa legnagyobb webáruházává fejlesztették az Emagot.
A nemzetközi terjeszkedés 2012-ben kezdődött Bulgáriában, 2013-ban Magyarországon, majd 2014-ben Lengyelország következett, bár az utóbbiból 2020-ban ki is vonult a cég. Ezzel szemben Magyarországon tovább terjeszkedett a cég és 2022-re felvásárolta majd beolvasztotta az Extreme Digitalt. A cégcsoportból tavaly szálltak ki a magyar résztulajdonosok, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az okokról és a folytatásról a Forbes.hu-nak meséltek.
Akkor most mi a gond? Mint a 24.hu-val most közölték: “az eMAG elsődleges növekedési fókuszát a Marketplace-ekben látja, a vállalat a kereskedelmi és a vonatkozó támogatási tevékenységeit központosítja. Ez a központosítás megerősíti, hogy az eMAG továbbra is versenyképes ajánlatokat kínálhasson ügyfeleinek, üzleti tevékenysége pedig hosszú távon fenntartható maradjon Magyarországon és az egész régióban a regionális hatékonyság és a folyamatos beruházások kihasználásával” A válaszban szerepelt az is, hogy a Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is budapesti irodából, helyben kezelik, a potenciális Marketplace partnerek felkutatására, illetve a magyar vállalkozók támogatására összpontosítva. A magyar Emag-üzletág életében szintlépést jelentett a közel 120 ezer négyzetméteres logisztikai központ átadása Dunaharasztin. Ami a kiszállítást illeti, az egynapos kézbesítés és a csomagautomatás szolgáltatás jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban, ugyanakkor – ahogy más ekeresekedelmi cégeket – a Temu térnyerése az Emagot is sújtja.