A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Elárulja a Facebook, honnan szerezte be a hirdetésekhez felhasznált adatainkat

A Facebookot sokszor támadják azzal, hogy a cég nem teszi lehetővé, hogy saját magunk és adataink urai legyünk. A közösségi platform most tesz egy lépést, hogy enyhítse a káoszt és az átláthatatlanságot. A hirdetéseknél jelezni fogják, hogy melyik cég adta meg azokat az információkat, amik alapján az adott reklám elénk került.

A hirdetéseknél már eddig is szerepelt a Miért látom ezt? menüpont, ahol kiderült, hogy miért pont a látott terméket vagy szolgáltatást akarják ránk sózni. Az ugyan látható volt, hogy az adatokat milyen márka használja fel, de az már nem, hogy ezek az adatok honnan származnak. Február 28-tól ez is megváltozik és a Facebook megmutatja,

ki töltötte fel azokat a kontakt információkat, melyek alapján megtaláltak minket a hirdetések.

Az új funkcióból az is kiderül, hogy maga a hirdető rendelkezett-e az adatainkkal, vagy azok egy harmadik féltől származnak. Az újítás haszna, hogy a felhasználók jobban beleláthatnak, ki és mit tud róluk. „A cél az, hogy az emberek jobban megértsék, hogyan használják fel a hirdetők az adatokat” – mondta a Techcrunch-nak a Facebook szóvivője.

Az újdonsággal a Facebooknak is segíthetünk, mivel így kiszűrhetjük azokat a hirdetőket, akik a beleegyezésünk nélkül használták fel az adatainkat.

A Facebookra már nagyon ráfért, hogy valami jót is tegyen, mivel volt pár aljas húzása. Február elején például azzal húzta ki a gyufát, hogy kiderült, Apple-eszközöket használt arra, hogy megfigyeljen tinédzsereket.

Instagram, Messenger és a többiek: olyan figyelmeztető gyomrost küldött az Apple a Facebooknak és a Google-nek, amilyet már régen láttunk

 

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő