A Facebookot sokszor támadják azzal, hogy a cég nem teszi lehetővé, hogy saját magunk és adataink urai legyünk. A közösségi platform most tesz egy lépést, hogy enyhítse a káoszt és az átláthatatlanságot. A hirdetéseknél jelezni fogják, hogy melyik cég adta meg azokat az információkat, amik alapján az adott reklám elénk került.
A hirdetéseknél már eddig is szerepelt a Miért látom ezt? menüpont, ahol kiderült, hogy miért pont a látott terméket vagy szolgáltatást akarják ránk sózni. Az ugyan látható volt, hogy az adatokat milyen márka használja fel, de az már nem, hogy ezek az adatok honnan származnak. Február 28-tól ez is megváltozik és a Facebook megmutatja,
ki töltötte fel azokat a kontakt információkat, melyek alapján megtaláltak minket a hirdetések.
Az új funkcióból az is kiderül, hogy maga a hirdető rendelkezett-e az adatainkkal, vagy azok egy harmadik féltől származnak. Az újítás haszna, hogy a felhasználók jobban beleláthatnak, ki és mit tud róluk. „A cél az, hogy az emberek jobban megértsék, hogyan használják fel a hirdetők az adatokat” – mondta a Techcrunch-nak a Facebook szóvivője.
Az újdonsággal a Facebooknak is segíthetünk, mivel így kiszűrhetjük azokat a hirdetőket, akik a beleegyezésünk nélkül használták fel az adatainkat.
A Facebookra már nagyon ráfért, hogy valami jót is tegyen, mivel volt pár aljas húzása. Február elején például azzal húzta ki a gyufát, hogy kiderült, Apple-eszközöket használt arra, hogy megfigyeljen tinédzsereket.
Instagram, Messenger és a többiek: olyan figyelmeztető gyomrost küldött az Apple a Facebooknak és a Google-nek, amilyet már régen láttunk