Bár a betérők száma nőtt, a vásárlások egyre inkább áthelyeződnek az online áruházba.
Mi történt? Az Ingka Csoport alá tartozó IKEA üzletek kiskereskedelmi forgalma 2024-ben 39,6 milliárd euró volt, ami 5%-os csökkenést jelent a 2023-as eredményhez képest (41,7 milliárd euró). A csökkenő trendre az IKEA-t birtokló Ingka Csoport az árak csökkentésével reagált, ez a befektetés 2,1 milliárd eurós kiadást jelentett. Az eredménye pedig:
- 3%-kal nőtt az áruházak látogatottsága.
- 28%-kal nőtt az online áruházak látogatottsága.
- 9%-kal nőtt az online rendelések száma.
Mi állhat a háttérben? Már a covid alatt felértékelődött az online vásárlás, ennek érdekében az Ikea fejlesztett is az elektonikus értékesítési csatornáin. A 2023-as pénzügyi évben az online eladások aránya nem nőtt, 23,2 százalék maradt, viszont az emberek jellemzően többet költöttek a digitális térben: egy vásárlás átlagos értéke az áruházakban 28 605 forint volt, az online vásárlások esetében pedig 80 705 forint. Az Ikea a szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette
Háttér. Az IKEA koncepciójának és az IKEA franchise-nak a tulajdonosa az Inter IKEA Systems B.V., a teljes IKEA kiskereskedelmi forgalmon (45,1 milliárd euró) tizenkét franchise csoport osztozik. Ezek közül a legnagyobb a Ingka Csoport, mely a teljes forgalomból 88%-os részesedéssel bír.