Jó így ünnepelni

2040 oldal Forbes kedd reggel. Az íróasztalomra mindig 10 példányt tesz egy kollégám, amikor megérkeznek a magazinok a nyomdából. Most egy kicsit magasabb a stósz: egyenként 204 oldalas a novemberi […]

Bővebben

Egymilliót sem keres egy szűkösebb évben egy magyar zenész

Felmérést készített a ProArt Szövetség a Szerzői Jogokért arról, hogy hogyan és miből élnek a magyar zenészek. 

Kiderült, hogy a zenészek többsége nem zenei tevékenységből él, valamint egy jó évben átlagosan 4 millió,míg egy rossz évben 950 ezer forintot keres zenei tevékenységgel.

A zeneipar szíve: a zenészek

A felmérés szerint a zenészek többsége (több mint 75%) elsősorban nem zenélésből él, hanem kikapcsolódást, feltöltődést,hivatást és küldetést jelent számukra a zene. A válaszadók 87% gondolja úgy, ha megengedhetné magának,akkor csak zenével foglalkozna. Többségük, ha újrakezdené, nem változtatna a döntésein.

Forrás: ProArt a Szerzői Jogokért

 

Miből élnek a zenészek?

A legtöbb zenész informatikai és programozási területen dolgozik, de akadnak olyanok is, akik építőiparban,kereskedelemben, oktatásban, szakmunkásként vagy autóbuszvezetőként dolgoznak. Azoknak azenészeknek, akik ténylegesen a zenélésből élnek, jövedelmük 57%-át az élőzenei koncertek, fellépések adják. Ezt követik a jogdíjbevételek (20%) valamint a rögzített zene értékesítéséből (fizikai vagy digitális eladások) származó bevételek (6%) – írja közleményében a ProArt Szövetség.

Mi kell a sikerhez?

A megkérdezett zenészek szerint a sikeres zenei pálya három legfontosabb összetevője: YouTube-jelenlét,Facebook-kommunikáció és élő fellépések. A felmérésben részt vevő zenészek többsége szerint ugyanelengedhetetlen a jelenlét a digitális platformokon, az ebből származó személyes bevételeik a teljesjövedelmüknek csak a 2%-át érik el A kiadói bevételeknél viszont már a legnagyobb (50% fölötti) hányadota hangfelvételek digitális értékesítései teszik ki. Magyarországon 25%-kal nőtt a digitális értékesítés,
amelyből a legdinamikusabban növekvő szegmens az előfizetéses streaming. Ugyanakkor a reklám alapústreaming bevételek is nőttek — 2016-ra a magyar digitális zenei piac 87%-át a streaming adják.


A ProArt Szövetség a Szerzői Jogokért alapítói a magyarországi közös jogkezelő egyesületek: az Artisjus, az EJI, a Filmjus, a Hungart és a MAHASZ. A szövetség kiemelt célja a társadalmi tudatosság felkeltése az alkotás értéke és a szerzői jog jelentősége iránt.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő