Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Egy brit cég megalkotta a Netflix-potyázók rémálmát, ami leszámol a barátokkal megosztott felhasználói fiókokkal

A londoni Synamedia a Las Vegas-i techfesztiválon mutatta be új szoftverét, ami mesterséges intelligenciával szűri ki a megosztott felhasználói fiókokat és jelszavakat.

A londoni székhelyű videószoftver-szolgáltató, a Synamedia olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, ami streaming-szolgáltatóknak segít kiszűrni a barátokkal megosztott felhasználóneveket és jelszavakat. A szoftvert a 2019. január 8. és 11. között zajló technológiai kiállításon, a CES-en mutatták be – számolt be az amerikai Forbes tudósítója a nevadai Las Vegasból.

A brit vállalkozás Credentials Sharing Insights névre keresztelt szolgáltatása a fiókokhoz tartozó geolokációs adatokat elemzi, hogy az adott felhasználó mikor és honnan jelentkezik be. Ebből arra is tudnak következtetni, hogy otthonról, munkahelyről vagy hotelből használják a platformokat – vagy éppen a fiók tulajdonosához nehezen köthető, idegen helyről és számítógépről. A szolgáltatás azt is felismeri, ha valakinek a családtagja, esetleg diákkorú gyereke használja a szülők előfizetését, vagy egy bár vetít műsort a vendégeknek. Ilyenkor felajánlja, hogy egy több felhasználót megengedő, prémium fiókra váltson az előfizető, de a vendéglátóegységek esetében felmerül annak is a lehetősége, hogy extra díjat kérjenek a kereskedelmi célokra való felhasználás miatt.

A fizetős online televízió-, videó- és zeneplatformoknak komoly veszteséget jelent a potyázás, ami különösen elterjedt a fiatal generációk körében. Hogy mennyire népszerű valójában a felhasználónevek megosztása, a Hill and Magid mérte fel az Egyesült Államokban: az Y generációhoz tartozók 35 százaléka osztja meg barátaival a jelszavát, a náluk is fiatalabb, jellemzően 21 év alatti Z-generációsok 42 százléka osztozkodik, de az idősebb generációk körülbelül hatoda is trükközik a fiókokkal.

Ha a Netflixre vetítjük ezeket az arányokat, akkor a szolgáltatónak ez több százmillió dollár bevételkiesést jelent évente.

A Synamedia 2018-ben jött létre, amikor a frankfurti székhelyű Permira befektetési alap felvásárolta a Cisco videószoftveres üzletágát. Olyan komoly telekommunikációs és szórakoztatóipari ügyfeleket tudhat magáénak, mint az AT&T, beIN, Disney, Foxtel, Liberty Global, Verizon, Viasat és Vodafone. A napokban komoly befektetést is kapott az egyik nagy ügyfelétől: 2019. január 9-én jelentették be, hogy beszállt a cégbe a brit Sky tévécsatornát is tulajdonló ComCast, ezzel társtulajdonossá vált a fő befektető Permira befektetési alap mellett. Az összeget és a tulajdonrészt a felek nem hozták nyilvánosságra.

 

„Az volt a kihívás benne, hogy mindenki azt mondta, hogy ne, ne, ne! Mi meg azt, hogy de, de, de.”

Rétai Martin, a PocketGuide alapítója