Akár több száz százalékot is rátesz egy-egy utazásszervező a Ryanair áraira, a légitársaság most nekimegy a közvetítőcégeknek.
Összegyűjtötte a Ryanair, mennyivel több pénzt kérnek az online utazásközvetítők bizonyos szolgáltatásokért, mint a légitársaságok. A cég közleményében – amely az ilyen tevékenységet csalásnak és kalózkodásnak nevezte – arról írt, hogy a gyanútlan utasoktól durván túlárazott szolgáltatásokért kér pénzt több online utazásközvetítő, és indokolatlan díjakat is rájuk terhel.
Cikkünket a kiwi.com utazásszervező Forbes.hu-nak küldött állásfoglalásával frissítettük.
Olyan utazásszervezőt is talált a Ryanair, amely 344 százalékot dob rá az árra, amit a légitársaság megkér – írja a hvg.hu.
Ilyen tételeknél ügyeskedhetnek az utazásközvetítők:
- Csomagfeladási díj. Előfordult például, hogy egy 10 kilós csomag feladásának díja a Ryanair saját jegyvásárlási rendszerében 18,4 euró lett volna, az utazásközvetítőnél 39,6 euró.
- Átfoglalás. Más járatra átfoglalni a jegyet 45 helyett 105 euró lett volna.
- Helyválasztás. Ezért kérik el a legtöbb pénzt, de a győztes a kiwi.com ezen a téren. Azért, ami a Ryanair saját honlapján 5,5 euró, ők 24,4 eurót kérnek el.
- Feldolgozási díj: akár 30 eurót kér el feldolgozási díjként – ilyen pénzt a légitársaság nem kér. De van olyan cég is, amelynél 60 euróért lehet lemondani a jegyet, miközben ugyanez a Ryanairnél ingyenes volna.
Mindez nem feltétlenül illegális, a Ryanairnek épp az az egyik problémája, hogy szerintük a kormányok nem veszik komolyan azt, hogy ez mekkora problémát jelenthet. A brit kormányt és a fogyasztóvédelmi hatóságot külön nevesítette a közlemény. A Ryanair a magyar kormánnyal is többször rúgta már össze a port a különadó miatt.
A kiwi.com reagált lapunknak a Ryanair közleményére. A légitársaság lépését PR-akciónak nevezik, melynek célja a kiragadott információkkal a figyelemelterelés és a rágalmazás.
„Ez a PR-támadás egy újabb akciójuk, amellyel el akarják riasztani az ügyfeleket az utazásszervezőknél történő foglalástól, és el akarják terelni a figyelmet a Ryanair által bevezetett, szerintünk szükségtelenül túlzó, úgynevezett ellenőrzési folyamatról, amely jelenleg is vizsgálat alatt áll, és amelyről
mi és sokan mások az ágazatban úgy látjuk, hogy a fogyasztók büntetésére irányul, akik szabadon szeretnének választani a rendelkezésükre álló összes lehetőség közül.”