Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Eldőlt: lesz alagút Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között

Átszállás nélkül elérhető metróvonalak, alagút Kelenföld és a Nyugati közt: a kormány elfogadta a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát.

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Facebook-oldalán adta hírül a Magyar Közlöny legfrissebb számában írtakat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát.

Fürjes úgy fogalmazott: „ a külső kerületekből és az agglomerációból ma szinte mission impossible a városba jutás és a hazamenetel… Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe… Érthető, hogy autóval jönnek, mert a tömegközlekedés nem elég megbízható, nem elég sűrű, gyors és kényelmes.”

A stratégia céljai Fürjes szerint:

  • Minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat induljon majd Budapestre,
  • Átszállás nélkül legalább három metróvonal legyen elérhető,
  • Duplázódjanak meg az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma.
  • Valósuljon meg az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.

A stratégia értelmében a következő két évtizedben a kormány 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordít Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból. Az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos forrást.

A Vitézy Dávid által fealtöltött videóban jól látható, miről szól a stratégia.

A pénzből:

  • Folytatják a korszerű járművek beszerzés
  • Folyamatosan megújítják a vasútállomásokat;
  • Sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;
  • Fejlesztik az infrastruktúrát: a Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több, mint 100 éves terv valósítanak meg;
  • Újjászületnek a felszabaduló rozsdaövezetek, új közösségi terek, parkok jöhetnek létre.

Fürjes a posztban köszönetet mondott Vitézy Dávidnak és örömét fejezte ki, hogy Karácsony Gergely főpolgármester is támogatja a terveket.

Borítókép: Vitézy Dávid és Fürjes Balázs. Forrás: Facebook

Oszd meg!