Fotó: Kép: Allie Smith // Unsplash
Üzlet

Brutális számokat közölt a Zoom: az adózott eredmény a harmincszorosára nőtt

Forbes
2020. szeptember 01. 2 perc olvasás

Ritka erős negyedévet zárt a Zoom, a vállalat jövőre is tartani akarja a növekedési tempót.

A járvány alatt lett világszerte ismert a Zoom, miután a magánszemélyektől az üzleti szfériáig felhasználók milliói álltak rá a webkamerás beszélgetésekre. Már a második negyedév közben is lehetett számítani rá, hogy a Zoom árbevétele és profitja is nagyon megugrik, a frissen publikált gyorsjelentés azonban minden képzeletet felülmúlt.

Eric Yuan, a Zoom alapító-CEO-ja. Fotó: Zoom Press Kit

A Zoom Video Communiations nettó árbevétele éves bázison 145,8 millió dollárról 663,5 millióra emelkedett, ami

355 százalékos növekmény.

Az adózott eredmény szintén brutális mértékben nőtt, a tavalyi év azonos időszakában elért 5,5 millió dollár helyett 185 milliós lett. Az egy részvényre jutó eredmény 0,02 dollárról 0,63 dollárra emelkedett.

A felhasználók számában is órási a növekedés, ebből a fizetős vállalati ügyfelek számítanak igazán. A második negyedévben a cégnek 370 ezer olyan ügyfele volt, aminek legalább tíz alkalmazottja van, ez több mint 450 százalékos növekedés 2019 második negyedévéhez képest.

Aminek pedig a befektetők még jobban örülnek:

a várakozásokat érdemben javította a cég.

A 2021-re vonatkozó várakozást a korábbi 1,78-1,8 milliárdos sávról a 2,37-2,39 milliárd dolláros tartományba várják. Ez 33 százalékos növekedés, tehát a Zoom arra készül, hogy a járvány esetleges lecsengése után is képes lesz hasonlóan a brutális számokat hozni.

A Zoom árfolyama az elmúlt egy évben. Forrás: Nasdaq, 2020. szeptember 1.

A Nasdaq-on jegyzett tech-válallat letarolta a piacokat, a jegyzés már az amerikai nyitás előtt is 8 százalékos pluszban volt. A cég papírja amúgy is az év egyik legnagyobb befektetése volt, január eleji árfolyama a 3,5-szereése nőtt erre a hétre.

Borítókép: Kép: Allie Smith // Unsplash