Michael O’Leary Ryanair-vezér szerint a tavaszi karanténidőszakban mindenkinek visszatérítette a cég a jegyárakat. Most inkább átfoglalhatják az utasok a jegyeiket, de a Ryanair nem szeretne fizetni, az biztos.
Miután a brit kormány a múlt hét végén teljes bezárkózást hirdetett meg, azaz csak életbevágó esetben lehet repülni Nagy-Britanniából, Michael O’Leary azt mondta: ha egy járatot elindít a Ryanair, akkor az utasok nem kapják vissza a pénzüket, de átválthatnak egy későbbi járatra anélkül, hogy díjat fizetnének, írja a BBC.
A Ryanair szerint az első, tavasszal meghirdetett zárlat és az azt követő korlátozások az utasok számának 80 százalékos csökkenését eredményezték.
O’Leary azt mondta, 17,1 millió ember utazott a légitársasággal a szeptemberig tartó hat hónapban, a tavaly ilyenkori 85,7 millióval szemben.
A Ryanair 196,5 millió eurós (174 millió fontos) veszteséget jelentett az időszak során, szemben a tavalyi 1,15 milliárd eurós nyereséggel.
O’Leary figyelmeztetett: a helyzet valószínűleg tovább romlik, és „2020 igencsak kihívásos év a Ryanairnek”.
A koronavírus terjedésének megállítását szolgáló brit bezárkózásról a múlt hét végén döntött a kormány, és az intézkedések várhatóan november 5-én lépnek hatályba az alsóház szerdai szavazását követően. Legalább december 2-áig tart a szigor, de Michael Gove már megpendítette, hogy a korlátozásokat akár meg is hosszabbíthatják, ha szükségesnek érzik.
November 5-étől december 2-áig az Angliában élő emberek nem utazhatnak a tengerentúlra kivéve munka, oktatás miatt, avagy más jogilag megengedett indokkal.
De mivel egyes repülőjegy-tulajdonosok ilyen okok miatt igenis szeretnének utazni, ezért a légitársaságok korlátozott számú járatokat biztosan elindítanak.
A jogszabályok szerint pedig csak akkor jogosult az utas visszatérítésre, ha a járatát ténylegesen törölték.
Tehát azok számára, akik a Ryanairrel utaznának ebben az időszakban, az az egyetlen lehetőség, hogy megpróbálják átütemezni foglalásukat december 2-a utánra. A foglalás módosításáért nem kell díjat fizetni, de nincs garancia arra sem, hogy az új nemzetközi utazási korlátozások nem maradnak érvényben ezen időpont után.
O’Leary a BBC Today műsorában közölte: „Ha egy járat működik, akkor nem fogunk visszatérítést kínálni.”
O’Leary azt is elmondta, hogy a Ryanair minden visszatérítést kifizetett azoknak az ügyfeleknek, akik a tavasszal nem tudtak elutazni a járvány első szakaszában. „Minden egyes vásárlónak visszafizettük, ami járt neki, márciusól júliusig.”
A légitársaság összesen 1,5 milliárd euró visszatérítést fizetett ki.
A szeptemberig tartó hat hónap bevételei 1,1 milliárd euróra zuhantak a tavalyi 5,3 milliárd euróról.