Hivatalosan is elindult a Brancs nevű online közösségi piactér, ahol termék- és szolgáltatásfejlesztési projekteket valósítanak meg közösségi finanszírozással, és ahol az ötletgazdák leendő vásárlóikkal gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.– közölték a Forbes.hu-val.
- A szponzorok a támogatásért cserébe az ötletgazda által felajánlott termékeket vagy szolgáltatásokat kapják,
- jóval korábban, mint ahogy a termék elérhetővé válna a nagyközönség számára a piacon.
Miben más?
„Amiben leginkább különbözünk a Kickstartertől és az Indiegogótól, az az, hogy mi Magyarországon vagyunk, a magyar szürkeállományra és a magyar gondolkodásra próbáljuk az egészet felépíteni.
Itt a vállalkozók és a potenciális vásárlók is másképp működnek, mint nyugaton, ahol a megkérdezettek 60-70 százaléka ismeri a közösségi finanszírozási modellt, Magyarországon ez csak 10-15 százalék.
Itthon a vállalkozók is teljesen mások. Mások az igényeik, más segítséget várnak el, és másképp kell őket támogatni. Mi sokkal több emberi energiát és funkcionális fejlesztést szánunk arra, hogy segítsük ezeket az embereket. Bízom benne, hogy az itthon is dinamikusan növekvő tudatos vásárlói körnek köszönhetően sok kitartó magyar vállalkozó tudja megvalósítani velük az álmait” – mondja a közlemény.
Kiknek szól?
Ahogy a Brancs alkotói fogalmaznak, piacterüket a hozzájuk hasonló „tudatos magyaroknak tervezték, akik hisznek a közösség erejében, szívesen támogatnak hazai vállalkozásokat és előnyként tekintenek az átláthatóságra, a vállalkozói és a támogatói oldalon állva is.
Emellett örömmel vállalnak aktív társadalmi szerepet és hisznek abban, hogy vásárlásaikkal, pénzköltési és befektetési szokásaikkal olyan egyéni döntéseket hoznak, amelyek alapjaiban képesek megváltoztatni és jobbá tenni a világot.
A platform jelenlegi és jövőbeli ügyfelei egy-egy termékben vagy szolgálatásban nem csak a funkcionális hasznot látják, hanem a mögötte lévő embert, csapatot, az ő történetüket és belső motivációjukat is.”
Hány projekt van?
Az induláshoz 1000 projekt jelentkezett, közel 30-at választottak ki közülük alapos ellenőrzés után. A következő hetekben ezekbe a projektekbe lehet beszállni, valamint több száz másik ötlet is rövidesen bemutatkozik. Prototípus nem szükségeltetik egy kampány elindításához, ugyanakkor a Brancs szerint „minél előrehaladottabb, átgondoltabb és kézzelfoghatóbb egy terv, annál nagyobb valószínűséggel látnak benne fantáziát a leendő vásárlók is”.
Hogyan működik?
Ötletgazdaként vagy vásárlóként lehet csatlakozni a közösséghez. Nemcsak profitra épülő projekteket, de jótékony célokat is támogat a platform, kampányindítás és támogatás alkalmával is 8 különféle kampánykategória közül lehet választani.
A Kickstarter-féle minta alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampányidőszakon belül elérte a kitűzött célösszeget.
- Ha ez nem teljesül, a Brancs megtéríti a befizetett összeget a vásárló számára,
- de dönthet akár úgy is, hogy ezzel egy kampányt támogat.
Ahogy azt már a platformról szóló első, tavaly év végi cikkünkben is megírtuk, a Brancs jutalom alapú közösségi finanszírozást csinál, vagyis egy olyan platformot, ahol az emberek tudatosan vásárolnak, ugyanúgy megveszik az adott dolgot, mintha élőben vásárolnának, csak később kapják meg a terméket, tehát az időzítés más.
Honnan az ötlet?
A Brancs ötletgazdája Kövesdi Gábor, a mostanra franchise-zá nőtt közösségi kert, a My Farm Harta alapítója. 2019-ben ők maguk is közösségi finanszírozásban, az Indiegogón gyűjtötték össze a kezdőtőkét: a kampányát 50 támogató összesen több mint 3 millió forinttal támogatta, így jött létre az első gazdaságuk a Bács-Kiskun megyei Hartán. A MyFarm Harta sztoriját, több közösségi kertével együtt a Forbes 2021. áprilisi számában, a Gazda mellékletben írtuk meg.