Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Balázs Vajnáról: tök jó fej, nem egy hiú politikus

A Morning Show 1 milliárdos bevételt termelt a Class FM-nek. A nyáron faggattuk Sebestyén Balázst a frekvencia-ügyről és Andy Vajnáról is elmondta véleményét. 

Cikkünk megjelenése után tartott sajtótájékoztatót Sebestyén Balázs és csapata, a friss infók a cikk végén. 

Úgy néz ki a jelenleg legnagyobb kereskedelmi szereplőnél folytatják rádiós reggeli műsorukat Balázsék, az RTL arca Vadon Jánossal és Rákóczi Ferenccel vezette a Morning Show-t eddig a Class FM-en. A Simicskától Michael McNutthoz került adó koncessziója lejárt, egyelőre nem hosszabbították meg, Balázsékkal pedig csúnyán váltak el. A műsorvezető és társai új adó után néztek, úgy néz ki, a befutó Andy Vajna lesz, akit Balázs még a Class FM-en futó műsorában többször is kritizált, illetve az általa tulajdonolt TV2-őt is.

flow_tilla_balazs

Júliusi címlapalanyaink voltak a Late Night Flow vendégei is októberben.

Nem kellett hozzá nagy jóstehetség, de Sebestyén Balázs már a júliusi címlapinterjúnkban azt mondta, inkább arra fogadna, a Class FM nem kap frekvenciát (ez még nem teljesen lezárt ügy, de a Médiahatóság az ideiglenes hosszabbítást sem engedélyezte a rádiónak, és kérdéses mennyi ideig húzza az újabb frekvenciapályázat kiírását). “Mutassatok egy olyan dolgot ebben az országban, ami biztosan működni fog holnap is” – mondta akkor Sebestyén. Arra is kitértünk, hogy az országos rádióhálózat építésébe fogott Andy Vajnáról vajon mit gondol a Morning Show műsorvezetője. Nyáron még inkább arra tippeltünk volna, hogy nem biztos, hogy Balázs a kormánybiztos kedvence, hiszen sokat kritizálta a szintén Vajna által megszerzett és újraszabott TV2-őt (ami már csak azért is pikáns, mert Balázs az RTL egyik arca).

“Andy egy amerikai üzletember, nem csinál ebből személyes kérdést, szerintem leszarja, egyébként ismerem is, jóban vagyunk, tök jó fej. A Class 2,5 milliárdos árbevételéből a Morning Show önmagában 1 milliárdot csinált. Andy – és senki más, aki valóban üzletember – nem fogja azt mondani, hogy hú, ez a srác szólt két rosszat. Amit mondta annak, egyrészt volt valóságalapja, másrészt Andy nem egy hiú politikus.”

Az Amerikában producerként nevet szerzett filmügyi kormánybiztos magyar üzletemberségéhez a magyar kormány is kellett azért, a Tv2-őt például az állami Eximbank hitelével tudta megszerezni, nem is beszélve a kaszinóbizniszről, ahol a piaci szabályokat sikerült úgy kialakítani, hogy annak legnagyobb nyertese Vajna lett, a budapesti kaszinópiac gyakorlatilag az övé. Nem is véletlen, hogy ahogyan azt novemberi lapszámunkban kimutattuk,

a 33 leggazdagabb magyar közül a 2015-ös üzleti év után ő vett fel a legtöbb osztalékot: 24,3 milliárd forintot.

Ennek nagy része amúgy a kaszinóiból származik. Hogy érzékeltessük, mennyi pénzt keres a szerencsejátékon a TV2 tulajdonosa: 2014-ben még csak 3 milliárd forint adózott eredményt mutattak fel kaszinós cégei, miután tavaly újabbak nyitására kapott engedélyt, már 10,3 milliárd volt az adózott eredményük. Vajna ezeknek köszönhetően olyan tempóban tudta növelni vagyonát, hogy rögtön a 21. helyen debütált a Forbes-listán, az újak közül eddig senki nem kezdett ilyen magas pozícióban a milliárdoslistánkon. Mindezt a mutatványt úgy sikerült elérnie, hogy közben megvette a második számú országos kereskedelmi tévét.

A Bors ma reggel arról írt, több forrásból is úgy értesült Sebestyén Balázsék az Andy Vajna-féle Rádió 1-nél folytatják a Morning Show-t. A hálózatba kapcsolat rádiók által létrejött csatorna jelenleg a legnagyobb elérésű kereskedelmi adó Magyarországon, az országos frekvenciákat az állami adók használják, illetve egy pályázatot kiírnak majd a Class FM lejáró koncessziója után – sok jel mutat arra, hogy ezzel nem fognak sietni.

A magyar médiapiacon amúgy is nagy mostanában a mozgás. Reggel saját lapjában jelentette be Széles Gábor, hogy az Echo Tv-t eladja a felcsúti polgármester Mészáros Lőrincnek. A Forbes listáján szereplő milliárdosok alaposan bevásárolták magukat a médiába az elmúlt hónapokban.

FRISSÍTÉS

Sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Morning Show csapata valóban a Vajna féle Rádió 1-en folytatja, december 5-én már újra jelentkeznek reggel 6 és 10 között. Egyelőre Reggeli Show címen megy tovább a produkció, mivel nem rendelkeznek a korábbi név jogaival, úgy néz ki jogászkodni fognak majd azon, kié a Morning Show márka (mint a sajtótájékoztatón elmondták, ebben a Rádió 1 minden segítséget meg is ad nekik).

„A szólásszabadság volt az elsődleges szempontunk, vagyis az, hogy ugyanott folytassuk a műsort, ahol abbahagytuk. A Rádió 1-en erre minden lehetőséget megkaptunk: a Reggeli Show-t ugyanaz a stáb készíti, mint eddig, a műsor hangvétele, egyedi humora nem változik. A Morning Show továbbra is a mi gyerekünk, a mi szellemi termékünk, amiért küzdeni fogunk.” – nyilatkozta Sebestyén Balázs, a Reggeli Show műsorvezetője délelőtt.

 


A Forbes.hu-n nem jelennek meg a nyomtatott kiadás cikkei – digitálisan a Forbes applikáción keresztül lehet azokat letölteni.
Részletek és előfizetés a lapra itt. >>>

 

A matematikában az ember a dolgokat nem megérti, hanem megszokja.