Otthon gyártott tartalmakat tesz pénzért elérhetővé a Szabadszínész, hogy ezzel segítse a négy fal között rekedt magyar művészek munkáját – adta hírül közleményében a cég.
A startup márciusban készült el Szabad a produkció nevű online termékével, itt az eredeti elképzelés szerint produkciókat lehet vásárolni. A járvány kitörése miatt viszont profilt váltottak: ez lett az Art Peep Show.
A kezdeményezés első hetében közel 30 művész töltött fel tartalmat, többek között Bata Éva, Schmied Zoltán, Trokán Nóra, Trokán Anna, Molnár Áron, és az első dalpremier is megvolt Ember Márk Nem esek szét című dalával.
A felhívás egyszerű: „Hozz létre tartalmat, mondj el egy verset, olvass fel, énekelj, és a nézők a megtekintésért fizetnek majd!” Akik fejes ugranak a dologba, vállalják, hogy a tartalom exkluzív, máshol ingyen nem lesz fellelhető.
Az alkotók minden hónap végén felvehetik a befolyt összeget, de akár jótékony célra is fordíthatják: a Színházi Szolidaritási Alapnak, a Színházi Dolgozók Szakszervezete Segítsünk Alapítványának vagy a Független Előadó-Művészeti Szövetség segélyalapjának is felajánlhatják.
Az oldalon látható anyagokhoz hasonló ugyan sok helyen
ingyen is hozzáférhető, de azok a startup alapítói szerint még nem zárják ki,
hogy valaki igenis áldozzon a profik munkájáért.
„Időszerű elgondolkodni azon, hogy ha telefonért, autóért,
kenyérért fizetünk, miért érzünk szemérmet, ha ugyanezt várjuk el
kisebb-nagyobb online tartalmak szolgáltatásért, amiben szintén idő, munka,
szaktudás és pénz van” – mondták az alapítók, Gosztonyi Csaba és Lengyel Tamás.
A Szabadszínész történetét a Forbes.hu-n mi is megírtuk.
A startup korábban a Hiventures-től kapott befektetetést, az állami alapkezelő most krízis üzemmódba kapcsolt, új alapot is indított.
Kép: Lengyel Tamás és Gosztonyi Csaba, a Szabadszínész alapító-tulajdonosai. Fotó: Sebestyén László