Mukesh Ambani, a Reliance Industries alapítója és elnöke olyan online kiskereskedelmi szolgáltatásba kezdett, ami veszélyeztetheti az Amazon vezető pozícióját Indiában.
A Reliance Industries csoport alaptevékenysége az olajfinomítás, de jelentős beruházásokkal rendelkezik más ágazatokban is. A Reliance Jio India második legnagyobb távközlési szolgáltatója (több mint 360 millió előfizetővel), míg a Reliance Retail élelmiszerboltokkal rendelkezik, olyan globális márkák, mint például a Hugo Boss és Burberry outlet boltjait üzemelteti, tavaly pedig megvásárolta a Hamleys brit játékboltot.
A társaság célja, hogy hatalmas mobiltelefon-ügyfélkörét ugródeszkaként használja az üzlet számára. A riválisokkal ellentétben a Jiomart az áru előállítása és kézbesítése helyett a helyi áruházakat egy alkalmazáson keresztül köti össze az ügyfelekkel. Az app ingyenes és expressz kézbesítést kínál a jelenleg 50 ezer termékéhez.
India e-kereskedelmi piacát jelenleg az Amazon és a Walmart tulajdonában lévő Flipkart uralja, de az új e-kereskedelmi vállalkozás komoly kihívást jelenthet India jelenlegi online kiskereskedelmi óriásai számára.
Mindkét társaság visszaesést szenvedett tavaly, amikor az indiai kormány új törvényeket vezetett be, amelyek korlátozzák a külföldi tulajdonban lévő online kiskereskedőket abban, hogy árukat saját leányvállalataiktól értékesítsék. Ez elősegítette az indiai cégek számára – akiket nem érintenek az új szabályok –, hogy megelőzzék a külföldi versenytársaikat.
Az indiai online élelmiszerboltok piaca most még gyerekcipőben jár – a jelenlegi becslések szerint évente körülbelül 870 millió dollárt termel és a lakosság mindössze 0,15 százaléka használja. Elemzések szerint 2023-ra az ágazat éves forgalma körülbelül 14,5 milliárd dollár lehet.
A 62 éves Ambani Ázsia legvagyonosabb embere, jelenlegi vagyona az amerikai Forbes számításai szerint 59,1 milliárd dollár.