Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Amikor a kisebb hal enné meg a nagyobbat: az Auchan megvenné a nála kétszer nagyobb áruházláncot

Tavaly ősszel már tettek egy ajánlatot, de akkor nem sikerült megegyezni. Most újra megpróbálják, a tét, hogy létrejön-e Franciaország legnagyobb áruházlánca, ami állni tudná a sarat a német Lidllel és Aldival szemben.


Most érkezett!


Újabb felvásárlási ajánlatot tenne a francia Auchan a Carrefour-nak, pedig az utóbbi sokkal nagyobb piaci részesedéssel bír a francia piacon, számolt be a Bloomberg.

2021 őszén már megkörnyékezte az Auchan a versenytársat, akkor sajtóértesülések szerint 16,6 milliárd euró lett volna a vételár, de nem sikerült megállapodni.

Most újra megpróbálják, derült ki belső céges forrásból, amiről a Bloomberg számolt be. Az Auchan a CVC Partners befektetési céget is megkereste, hogy társuljon az ajánlattételhez.

A hír hatására a Carrefour részvényeinek értéke nyolc napig folyamatosan emelkedett, majd 3 és fél százalékos pluszban stabilizálódótt. Négy éve ez volt a leghosszabb ilyen időszak a cég életében.

Megérett a piac a konszolidációra

A Carrefour két fő tulajdonosa a francia Moulin család és a brazil kiskereskedelmi mágnás, Abilio Niniz. 2021 szeptemberéig Bernard Arnault, a luxusmárkáiról ismert befektető is tulajdonos volt az áruházláncban, végül 14 év után megvált mind az 5,7 százaléknyi részvényétől 16 eurós darabáron a Financial Times értesülései szerint.

Ha az Auchan és a Carrefour valóban egyesülne, azzal Franciaország legnagyobb áruházláncát hoznák össze, de először meg kell egyezniük.

A francia kiskereskedelmi szektor szakértők szerint egyébként is megérett a konszolidációra, a német verseny jelenléte egyre szorongatóbb a szektorban az Aldi és a Lidl térnyerésével.

Az Auchan-t tulajdonló Mulliez család komoly átalakításokat végeztek a cég felsővezetésében és struktúrájában, hogy felgyorsítsák az élelmiszer-forgalmazó üzletág és a digitális szolgáltatások megerősítését. A család önmagában kevés lehet mindehhez, ezért gondolhattak az egyesülésre a Carrefourral, ami a következő négy évben hárommilliárd eurót készül költeni digitális fejlesztésekre.

Oszd meg!