Négy éves az a magyar cég, amely a globális brókerösszehasonlítás úttörője lett. A nehéz indulás után exponenciálisan nőnek, most havi 400 ezer látogatójuk van. Idénre egymillió eurós árbevételt tűztek ki, amit valószínűleg bőven túl fognak teljesíteni.
Globálisan gondolkodnak, és a függetlenségükből nem adnak. Lapindító rendezvényünkön, a Kilövésen Bedő Tibor és Korpos Gergely alapítókkal Ács Gábor beszélgetett. „Az egyik legvalószínűtlenebb történet” – hangzott el a felkonferálásban.
Az ötletről
„Soha nem értettem, ha valaki azt mondta, hogy vállalkozna, de nincs ötlete. Nekünk nagyon sok ötletünk volt, végül három szempontot tűztünk ki: legyen a pénzüggyel kapcsolatos, mert abban már van tapasztalatunk, legyen nemzetközi, mert a nem magyar piac az nagyobb, mint a magyar piac, és legyen digitális, mert erőműre nincs pénzünk, a digitális piacon való elinduláshoz pedig nem kell annyi kezdőtőke.”
Arról, hogy kezdtek bele
„Amikor tíz év szakmai tapasztalat után érkezik az ember számlájára minden hónapban egy szép kis összeg, és céges autóval jár, akkor már nem olyan egyszerű azt mondani, hogy holnaptól inkább egyedül csapom fel a laptopom, és nyitok egy üres Excelt. Egyetemi barátok voltunk. Úgy gondoltuk, inkább csináljuk együtt, kettőnk megtakarításai hátha tovább tartanak.”
Az első nehézségről
„Azt gondoltuk, hogy fogunk egy Excel táblát, feltesszük az internetre, és készen leszünk. Feltettük, és nem lettünk kész, mert nem nézte meg senki. Ahhoz, hogy megnézzék az kellett, hogy felismerjük, végül is egy marketingcéget építünk. Hetente egyszer leültünk egy SEO (keresőoprimalizációval foglalkozó) szakemberrel, kifizettük az óradíját, aztán megcsináltuk, amit mondott.
A másik kulcs az volt, hogy globálisan gondolkodunk. Attól, hogy valaki Németországban van, nyithat egy brókerszámlát Amerikában is. Azt, hogy ez izgalmas lehet a felhasználóknak, mert az amerikai számla olcsóbb és biztonságosabb a versenytársaink nem nagyon ismerték fel.”
A függetlenségről
A Brookerchooser szolgáltatása az ügyfeleknek ingyenes, a bróker fizet: „sok olyan összehasonlító oldal van, ahol azt a kávégépet ajánlják a legjobb kávégépnek, ahol a kávégépgyártó fizetett az oldalnak. Nekünk erről teljesen egyértelmű a víziónk: az egyik egy hitbeli, a másik kőkemény üzleti szempont.
A hitbeli az, hogy szeretnénk az embereket segíteni abban, hogy jól tudjanak befektetni, az üzleti, hogy kiszámoltuk, a Brookerchooser ötszázszor akkora tud lenni, mint most. Ha elkezdenénk azokat a brókereket ajánlani, akik a legtöbbet fizetnek, évente háromszorosára tudnánk növelni a bevételeinket, de a háromszoros az sokkal kisebb mint az ötszázszoros.”
A Brokerchooser teljes történetét az októberi magazinban találod. Ha belelapoznál, itt megteheted:
Fotók: Fekete Csaba