Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Forrás: freestocks.org // Unslpash

Átlagosan 47 ezret költünk karácsonyra, főleg a decemberi fizetésből

Közel 50 ezer forintot költünk átlagosan a karácsonyra, ezt is a december elején utalt fizetésünkből – derült ki a CIB Bank reprezentatív felméréséből.

2018-ban átlagosan 47 ezer forintot költünk az ünnepre, ez 4 ezerrel több, mint 2017-ben volt. Mindez annak ellenére van így, hogy a lakosság csaknem 70 százaléka szerint túlértékelik az ajándékozás jelentőségét, a válaszadók 81 százaléka pedig a családi együttlétet tartja az ünnep legfontosabb elemének.

32 ezer forintot költenek ajándékra a magyarok, és nem sietik el a vásárlást

Visszatérve az ajándékokra: pár napja megtudtuk, hogy mindent az utolsó pillanatra hagyunk, és úgy tűnik, ennek oka a pénz, a válaszadók 78 százaléka ugyanis a december elején utalt novemberi munkabéréből fizeti ki a karácsonyi hozzávalókat. Az ünnepre csak 21 százalékunk spórolt tudatosan az idén, ez 4 százalékkal alacsonyabb a tavalyi értéknél.

Viszonylag népszerű karácsonyi forrás még az év végi bónusz, ez a válaszadók 15 százalékánál jelent esszenciális ünnepi adalékot. Kölcsönt viszont csak a lakosság 5 százaléka vesz fel a karácsony miatt, és ők sem mennek 25 ezer forint fölé – ezt is jórészt hitelkártyával fizetik ki a vásárlók.

És ha már bevásárlás: a válaszadók közel 80 százaléka hipermarketekben és bevásárlóközpontokban szerzi be az ajándékokat, de 72 százalék a webáruházakat is rendszeresen böngészi.

Minden harmadik munkavállaló látott már házon belüli romantikát a céges karácsonyi bulin

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő