Az Aramco szerint még évtizedekig velünk lesznek a belsőégésű motorok, és nagy lesz rájuk a kereslet. Ezért vásárolták be magukat egy belsőégésű motorok gyártásával foglalkozó cégbe.
Mi történt? A világ legnagyobb olajtársasága, a szaúd-arábiai Aramco júniusban 740 millió euróért (kb. 290 milliárd forint) 10%-os részesedést vásárolt a belsőégésű motorok és hibrid hajtásláncok fejlesztésével és gyártásával foglalkozó Horse Powertrainben. A Horse többségi tulajdonosa a Renault és a kínai Geeley autógyárak. Az Aramco bevásárlását a cég ügyvezető alelnöke, Jasszer Mufti azzal kommentálta, hogy
A belső égésű technológia soha nem fog kimenni a divatból”
Állítása szerint a világ számára hihetetlenül drága lesz a fosszilis tüzelőanyagok leváltása, ezért az elektromos járművek még évtizedekig nem fogják tudni kiszorítani a belső égésűeket. Tavaly egyébként az Aramco előrejelzése még arról szólt, hogy 2050-re az autóknak legalább a fele elektromos meghajtású lesz.
Kontextus. 2021-ben a világ legnagyobb autógyártók, mint a Ford, a GM és a Mercedes-Benz a nyugati kormányokkal karöltve vállalták, hogy 2035 és 2040 között megszüntetik a belsőégésű modellek értékesítését. Azóta viszont az elektromos járművek értékesítése lelassult.
A szaúdi állam kezében lévő Aramco tavaly 500 milliárd dolláros bevételt ért el, ami több, mint Csehország és Magyarország teljes GDP-je együtt.