Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Álmos magyar középiskolások mentik meg az ingázók nyakát

Az AKG-ben hagyománynak számít, hogy a diákok saját vállalkozást indítsanak. Tavaly már írtunk a BKK üléshuzataiből ruhát és sapkát varró kamaszokról, idén egy másik projektre is felkaptuk a fejünket.

A Dream2Go terméke egy jópofa ötlet azoknak, akik vagy sokat ingáznak, vagy sokat alszanak ülve (ha jobban belegondolok, egy kamasz vagy utazik az iskolába/ból, vagy órán ül.), lényegében egy felfújható nyakpárnát varrtak bele a kapucnis pulcsiba. (Az, aki rendszeresen hajnali vonattal jár mondjuk egyetemre vagy dolgozni, és későn utazik haza, az biztos érezte már az óvatlan bebólintás okozta nyakfájást ébredéskor.)

“Sokat ingázunk, van olyan cégtagunk, aki 2×2 órát utazik az iskolába, mások is egy órát minimum, plusz sokáig is vagyunk az iskolában, szóval keveset alszunk, erre próbáltunk megoldást találni”  – mondja a Pillowear ötletgazája és a Dream2Go alapítója, Tamás Balázs.

A párna leeresztett állapotában egyáltalán nem látható.  “Találtunk egy gyors megoldást is a felfújásra – hiszen használat előtt mindenki fáradt, a problémára való tekintettel – a kapucni bal oldalán egy kis lyuk található, amin ki lehet vezetni a párna szelepét, ezáltal könnyen fel lehet fújni, akár a pulóver használata közben is.” – írják a közleményükben.

A csapat a AKG-s Kutatók Éjszakájának büfépályázatán “validált”, megnyerték az átusítás lehetőségét, és a program végére megduplázták az összedobott 120 ezer forintjukat. A pulcsit egyedileg tervezik, a minta Balázs  szerint azt jelképezi, hogy mindenki a kezében tartja a saját álmait.

Nem csak pulóvert, de bögrét és sapkát is árulnak. A pulóver 7000 forintba kerül, már hatvanat el is adtak belőle, a bögre 1500, a sapka 2500 forintot kóstál.

Persze a középiskolai exitstratégia az a sikeres érettségiben merül ki, még nem tudják, hogy a vállalkozást akarják-e folytatni a suli után. Már vannak ötleteik cipzáras pulcsira, új mintákra, de nyilván ez azon is múlik, hogy mennyit tudnak eladni a webshopban illetve a design-vásárokon.
 

A matematikában az ember a dolgokat nem megérti, hanem megszokja.