Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Tizenéves diákok cége gondolta újra a BKK üléshuzatait

A környezetvédelem miatt népszerűsítik a tömegközlekedést.

Az AKG (Alternatív Közgazdasági Gimnázium) diákjainak a hétköznapi tantárgyak mellett vállalkozással kapcsolatos gyakorlati munkájuk is akad –konkrétan ki kell próbálniuk, milyen céget vezetni, és működésben tartani egy éven keresztül. A feladat kötelező volt, a megvalósításhoz és a koncepcióhoz azonban szabad kezet kaptak azok a diákok, akik eleinte csak poénból gondoltak az üléshuzatra, aztán rájöttek, hogy egy jó ügy mellé is oda lehet állni ezzel – megszületett az RBN design (az urban, vagyis “városi” mássalhangzóiból),

a BKK már-már ikonikusnak számító üléshuzataiból divatcikkeket készítő diákcég.


A cégnek van ügyvezető igazgatója, marketingese és pénzügyese is – magyarázza a Forbes.hu-nak a 16 éves Vida Borbála, akiből marketinges lett.  Az iskola biztosított nekik egy mentort, aki segített nekik például a céget bejegyeztetni, illetve a számlázással kapcsolatos pénzügyi tudnivalókat is átadta.

„Írtunk a BKK-nak, akik továbbítottak minket az üléshuzatokat beszállító céghez. Az anyag folyóméterét hétezer forintért vettük, összesen négy folyóméterre volt szükségünk, hogy legyártsunk 25 táskát, 35 pólót, 10 sapkát és 50 bérlettokot.”

 

fullsizeoutput_2e

img_2950

Farkas Gréta, Horváth-Karacs Ákos, Tánczos Lili, Kálmán Eszter (már nem a csapat tagja) , Pap Arnold, Fodor Juli, Vida Bori, Wachsler Anna, Törkenczy Petrafullsizeoutput_30 fullsizeoutput_53

Sikerült találniuk egy varrónőt Gyöngyösön, aki segített nekik, a termékeket pedig vásárokban, például a WAMP-on értékesítik, és a közösségi média felületein reklámozzák, és készítettek termékfotókat valamint reklámfilmeket is.

Sándor László mentorként segíti a diákokat. Elmondta: a cég törzstőkéjét a tanulók alapították, fejenként háromezer forinttal. „Három ötletük volt, és én talán egy másik, könnyebben piacra vezethetőre voksoltam volna, de a lelkesedésük, és az, ahogy megtalálták az utat a vevőkhöz, az mindenképpen figyelemreméltó.” A tanév során a vállalkozással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat élesben próbálják ki, ami a továbbtanulásnál (főként, ha közgazdasági irányba indulnak) nagyon nagy segítség, mert nem csak az elméletet tudják majd, hanem saját tapasztalatuk is lesz.

A terv, hogy május végére eladjanak mindent, de olyan jól állnak, hogy felkészültek arra is, hogy újra gyártaniuk kell a kék-piros mintás termékekből.

A táskák 2500 forintba, a sapkák 2000,  a pólók 1500, a bérlettartók 500 forintba kerülnek, úgyhogy, ha az eredeti tervhez tartják magukat, akkor

a tízfős csapat a tanév végére a befektetett 30 ezer forint nyolcszorosát éri el majd árbevételben.

Hogy mi lesz a pénz sorsa? „Egyenlő módon szétdobjuk egymás között!” – mondja Borbála.

Oszd meg!

Jó ízlés! Milyen szörnyűséges dolog. Az ízlés a kreativitás gyilkosa.