Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Túl a bruttó egymillión: nagy pénz, nagy felelősség az Aldi regionális értékesítési vezetőjének lenni

3-as BMW és több mint 1,2 millió forintos bruttó havi fizetés – ezekre a kezdő vezetői juttatásokra derült fény az Aldi Magyarország csütörtöki karrierdélutánján, ahol a diszkontlánc stratégiai és operatív vezetői meséltek az elsősorban egyetemista és pályakezdő közönségnek. Emellett a színpadon szereplők mélyebben is beavatták a résztvevőket a vezetői, azon belül a regionális értékesítési vezetői szerepkör részleteibe, a betanulási folyamatba, a külföldi karrierlehetőségekbe, de elhangzott az is, hogy itthon „értelmiségi ember minimum két idegen nyelvet beszél”.

A fenti kijelentés természetesen egy német üzlethálózat képviselőjétől annyira azért nem meghökkentő, ráadásul Kulcsár Dénes regionális ügyvezető igazgató azt is hozzátette, hogy azért a biztos angol tudás is elég lehet náluk, mégis megalapozott ennek az, amikor Bernhard Haider, a vállalat vezetője már rögtön németül nyitotta meg az eseményt.

Meghívták Berecz Zsombor Európa- és világbajnok, idén Tokióban olimpiai ezüstérmet nyert vitorlázót is:

az első szekcióban többek közt arról beszélt, hogy a hibákat tartja a legfontosabbnak, és hogy leginkább sérülése miatti 4-5 hónap itthoni kényszerszünetének köszönheti az érmet, mert magába nézett és rájött, hogy mentális akadály áll előtte, így sportpszichológushoz fordult.

9 hónap, 4-5 üzlet, akár 150 ember, bruttó egymillió felett

Az itt megfogalmazott útravalókat máris átvihettük a második beszélgetésre, ahol Berecz mellé az Aldi Magyarország stratégiai vezetői ültek le, a sportból átragadott soft skilleket és élethelyzeteket pedig immáron aldis példákkal is szemléltették.

Konkrétabb kijelentések a harmadik szekcióban hangzottak el, ahol a stratégiaiból az operatív szintre léptünk, és megjelentek a cég regionális értékesítési vezetői.

Fókuszt kapott a betanulási folyamat szerepe, ami náluk 9 hónap, és ami tényleg azzal kezdődik (mármint a Kulcsárral történt hosszú, másfél órás állásinterjú és a kiválasztás után), hogy sütni kell, pakolni kell a boltban. Ezt jó szemléletformálónak tartják, de ehhez azért masszívabb felelősségek is társulnak, elvégre egy-egy regionális vezetőnek 4-5 boltot és 150 ott dolgozót is vinnie kellhet.

Ahogy arra a G7 emlékeztet saját tudósításában, 2018 tavaszán az Aldi havi bruttó 812 ezer forinton húzta meg az itthoni belépő szintű fizetést, ez gyermek nélküli munkavállalónál nettó 540 ezernek feleltethető meg, céges autóként pedig Audi A4 járt.

A betanulás után ma már viszont több mint havi bruttó 1,2 millió az annyi, gyerek nélkül ennek a nettója 798 ezer forint, az autó típusa pedig BMW 3.

A lap alapján a fizetési skála közepe, tehát a medián nettó bér a nyár végén itthon 233 ezer forint volt, a közel 800 ezres nettó tehát ennek majdnem 3,5-szerese.

Befektetnek a kiválasztottakba

Elhangzott, hogy széles és vegyes a merítés, ami a regionális vezetők képzettségét illeti, és úgy általában nem is szigorú elvárás a konkrét szakirányú papír a jelentkezéshez. Több példával is szemléltették a pozíció rugalmasságát, egyben a vele járó felelősséget és terheket is:

tényleg nem egy pillanatok elsajátítható munkakörről van szó, ki is mondták, hogy a 9 hónap betanulással együtt is minimum 2-3 év kell ahhoz, hogy valakiből jó területi vezető váljon.

Cégen belül kompetenciák fejlesztésére az Aldi Akadémia programját tudják biztosítani, de külföldre is kvázi befektetésként küldik ki a kollégákat, hogy a komfortzónából kilépve kint specifikus feladatokkal, kihívásokkal is szembenézzenek, olyan tudást szerezzenek, amit itthon nem tudnak, röviden tehát világot lássanak.

Borítókép: Aldi Magyarország.

Oszd meg!