Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

A következő Viberre vadászik a japán Amazon, magyar startupok is pályázhatnak

Tíz induló vállalkozást választanak ki a pályázók közül, akik 3 hónapig Szingapúrban tanulhatnak a Rakuten szakembereitől.

A tokiói internetes óriás, a Vibert is birtokló Rakuten Group akcelerátor programot indít olyan startupoknak, akik az üzenetküldő platformokat forradalmasítanák az üzleti szektornak és átlagembereknek. A coloradói alapítású Techstars-szal fogtak össze, ami mára nemzetközi mentorhálózatot épített ki, és startupokat segítenek az elindulásban.

A pályázatok közül tíz startupot választanak ki a mentorálással egybekötött Rakuten Accelerator programra, ami három hónapos intenzív képzést jelent 2018 júlisától, melynek Szingapúr ad majd otthont.

A mentorok a Rakuten vállalatcsoporttól érkeznek, köztük a Vibertől is, a Demo Day záróeseményen pedig megmutathatják magukat résztvevők a világ minden tájáról meghívott, többszáz befektetőnek.

A nevezést már megnyitották, a jelentkezési határidő április 8.

A következő területekről várják a résztvevőket:

  • mesterséges intelligencia és chatbotok
  • chatalapú kereskedelem
  • mobiltárca és kriptovaluta
  • virtuális valóság és kiterjesztett valóság megoldások
  • hangfelismerés
  • képfelismerés
  • fordítás
  • zenei- és sport tartalmak
  • hangirányítású okosotthon megoldások
  • szervezetbe integrált kommunikáció
  • Advanced megoldások

A vállalat aktív a közép-kelet-európai régióban, ezért Magyarországról is várja az induló vállalkozásokat, akik a fenti területeken tevékenykednek. Jelentkezni itt lehet.

A Rakuten 1997-ben indult Tokióban online kereskedelmi platformként, ezért is ragadt rá a “japán Amazon” név. Mára a világ egyik vezető cége az internetes szolgáltatásokban, e-kereskedelem, fintech, digitális tartalmak és kommunikáció területeken aktív, szolgáltatásaikkal több mint 1 milliárd embert érnek el.

A vállalat 2014-ben vette meg a Vibert 900 millió dollárért (225 milliárd forint), ami az egyik legnépszerűbb üzenetküldő platform a világon, a régiónkban pedig különösen.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő