Van, aki médiabirodalmat épít. Az egyik legértékesebb magyar influenszer, Barni inkább üdítőmárkát, több másik videós, Jánosik Gergő, Zsozéatya, JustVidman, meg persze Logan Paul és KSI után szabadon. Vajon mi motiválta a Quicknél, a pénz, az alkotás, vagy pedig a saját márka?
„Öt nap alatt megtérült.” A Forbes szerinti egyik legértékesebb magyar influenszer, Abosi Barna két éve Amerikában kóstolta meg Logan Paul és KSI közös sportitalmárkáját. A Prime nálunk is berobbant, a mániára itthon is szép számmal ülnek fel a tizenévesek, több ezer forintot sem sajnálnak (a szülők pénztárcájából) a rikító palackos löttyökért.
„Vonzott, hogyan lehet terméket létrehozni. Ahol senki sem dirigál, hogyan beszéljek róla, vagy milyen színű pólóban.”
Csinált is egy prémium árkategóriás márkát, majdnem tízmillió forintot tett a projektbe. Ez térült meg öt nap alatt.
Új lista: A legértékesebb magyar influenszerek 2024
Nagy mozgások, nagy közösségek, nagy pénzek a magyar influenszerpiacon és a Forbes új influenszerlistáján – amire Barni is felkerült. Keresd a májusi Forbes magazinban, vagy pedig lapozgasd a Forbes.hu-n ide kattintva!
Új piac, új lehetőségek
Barni a Youtube aranygenerációjából indult, már tíz éve gyártja videóit. Nem leplezi, hogy ezen a piacon néha másolni kell, trendvideókkal kell kiszolgálni az algoritmust. Valami hasonlóba vágott a Quickkel is tengerentúli mintára.
Több éve ígérgeti nyolcszázezer követőjének, hogy lassan tényleg piacra dobja üdítőmárkáját, videókban számolt be a fejlesztési folyamatról. Nem üdítőt főzni tanult meg, hanem minden mást ahhoz, hogy üdítőt hozhasson létre és árulhasson, a koncepciótól a kóstoláson át a bevizsgálásig.
Nehéz volt? Azt mondja, nyugodtan csillagozzam ki a szopás szót. Pedig azt mondják Barniról, hogy youtubertől tényleg ritka az a türelem, érdeklődés, alázat, ahogyan beletanult a tőle idegen szakmába.
„Ha valaki úgy állna be mögé, hogy értéket nem ad hozzá, persze kipukkad a lufi. Barni nem ilyen”
– mondja Cserniczky Botond sörfőző a Forbes 30/30-as lista 2022-es évfolyamából, ő szállt be dobozba álmodni a projektet. Sörös lévén Barnival együtt kellett megtanulnia az üdítőipart. Új piac nyílt meg előtte, többen is keresik kézműves üdítőért, nemrég a Simon’s Burgernek is készített egyet. „Nem hittem, hogy ebben is lesz művészet, sőt a sörhöz képest sokkal nagyobb a vászon.”
Három év múlva sem akarok árat emelni
Három íz, a legcukrosabb verzióban is csak két gramm cukor decinként, az is a gyümölcsvelőből származik. Emeljük ki újra, hogy egy trendi youtube-os üdítőről beszélünk látványos színekbe csomagolva. Így értelmezd az infót, hogy 440 milliliterben, dobozonként 890 forintért, és csak hatos tálcánként rendelheted. A sarokra még ne ugorj le érte, de később lehet, meg tud állapodni valamelyik üzlettel.
A Quicket közvetve a Száraz Istvánhoz – volt Origo-tulajdonoshoz, a tizenhatodik leggazdagabb magyarhoz – tartozó Hübrisben gyártják. A sörgyár az elmúlt években sok százmilliós uniós támogatást kapott az üzemi berendezésre, a hazai gerillasörfőzők, akiknek nincs üzemük, szeretnek is ide visszajárni főzni a gördülékeny munkafolyam, a korszerű technológia és az automatizált logisztika miatt.
Szóval 890 forint. „Abban a tekintetben tiszta a lelkiismeretem, hogy az alapanyagok miatt kerül ennyibe. Két–három év múlva is szeretném megtartani ezt az árat” – Barni ennyit még elárul. Azt viszont nem, mekkora marzzsal dolgozik.
„Nem vagyok nagyravágyó, nem a következő üdítőmilliárdos akarok lenni. Úgy vágtam bele, mint a videózásba. Megadom a lehetőséget, hogy kinője magát.”
Keresd a teljes cikket a májusi Social mellékletben!
Megjelent a májusi Forbes, a címlapon Náray festői élete Barcelonában, a magazin végén pedig az első Social melléklet. Influenszerlista, háttértitkok és Nemakarokbeleszólni-interjú 28 oldalon át. Lapozz bele!