Az áruházlánc a házhozszállítás során csak a legszükségesebb termékeinél használ műanyag zacskót, a megrendeléseket alapesetben csomagolás nélkül teljesíti.
Újabb lépést tesz a Tesco a környezetterhelés csökkentése érdekében: az online bevásárláshoz eddig választható műanyag szatyrok helyett újrahasznosított papírtáskákat kínál. A vásárlók ugyanakkor eldönthetik, hogy kérik-e a megrendelt árukat papírtáskába csomagolni – írják a Forbesnak eljuttatott közleményükben.
Az online vásárláshoz kapcsolódóan így közel 60 százalékkal kevesebb műanyaghulladék keletkezik.
Az online bevásárlás megrendeléseinek kiszállításához az áruházlánc mostantól csak az élelmiszerbiztonsági szempontból indokolt termékeket, így például a lédig péksüteményeket, a pultos csemege- és húsárukat, illetve a lédig aszalványokat, magvakat csomagolja műanyag zacskóba. A meghámozható zöldségek és gyümölcsök, valamint a fagyasztott áruk ezentúl plusz csomagolás nélkül érkeznek a vevőkhöz. Ha másként nem jelzik, a vásárlók csomagolás nélkül kapják kézhez a megrendelt tételeket, de papírzacskóban is kérhetik a kiszállítást.
A papírtáskák újrahasznosított anyagból készülnek, és többször felhasználhatók.
A vásárlást követően egyébként a házhozszállítást végző kollégák igény esetén vissza is veszik a papírtáskákat újrahasznosításra. A helyettesítő termékeket a Tesco továbbra is jól megkülönböztethető, kék műanyag zacskókban szállítja házhoz, ezeket azonban a rendelés átadása után vissza is viszik a kiszállítók, hogy más rendeléseknél újra tudják használni.
Akiknek egyszerűbb és kényelmesebb a megrendelések személyes átvétele, azok feladhatják rendelésüket áruházi átvétellel, kiválasztva a számukra ideális átvételi pontot.
Az így vásárolt termékekre ugyanazok a csomagolási elvek érvényesek, mint házhozszállítás esetén.
Fotó: Sebestyén László