A japán Toyota 500 millió dollárt fektet be az Uber sofőr nélküli programjába. Az együttműködéstől azt várják, hogy így versenyelőnybe juthatnak az önvezető autógyártás piacán.
A megállapodás különösen az Ubernek jöhet jól, a cég fejlesztései azóta stagnálnak, mióta márciusban egy önvezető tesztautójuk szoftverhiba miatt halálra gázolt egy nőt Arizona államban.
A tragédia után több száz tesztelőt elbocsátottak, majd egy ideig az egész programot leállították.
A fejlesztéseket aztán újrakezdték, de a részleg ma már csak a személyforgalomra korlátozódik.
A Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint a Toyota és az Uber is alaposan le vannak maradva az önvezető autók piacán. A japán autógyártó egyszerűen túl óvatos: míg a Szilícium-völgyben rekordsebességgel hozzák a döntéseket, addig a Toyotánál szeretnek mindent alaposan és hosszasan megfontolni – persze ez az autóiparra összességében is igaz, mégis csak emberéletekről van szó. Az Uber pont az ellenpélda: mindent egyedül akart csinálni, és azt is túl gyorsan és kapkodva.
Az elemzők éppen ezért nem igazán értik az együttműködést, sokak szerint a folyamatosan veszteséges Ubernek csak a Toyota pénzére fájt a foga.
Az újságnak nyilatkozott Jeff Miller, az Uber stratégiai igazgatója is, aki elmondta, hogy a közösen kifejlesztett autókból egy egész flottát szeretnének létrehozni, amit egy harmadik, jövőbeli partnerrel fognak üzemeltetni.
A két cég összemosná az eddig elért önálló fejlesztéseit: az autók úgy használják majd az Uber önálló vezetési rendszerét, hogy azt kombinálják a Toyota Guardian technológiával.
Az új rendszert a Toyota Sienna kisbuszaiba építik be először, ami 2021-be kerülhet forgalomba az Uber taxisrendszerében.