A Lidlnek és a Sparnak is nagyobb forgalma volt tavaly, mint a brit áruházláncnak.
Idén is elkészítette a Trade magazin a Magyarországon jelenlévő áruházláncok forgalom szerinti rangsorát, amelyben ezúttal a boltszámváltozást is figyelembe vették.
Ebből kiderül, hogy 2020-ban a Lidl volt a magyarok kedvenc áruházlánca. A német diszkontlánc a Trade magazin szerint 2019-ben is sokat erősödött, tavaly viszont már jelentős különbséggel előzött be mindenkit.
2020-ban a magyarországi Lidlök forgalma 823,7 milliárd forint volt, az eddigi első Tesco a harmadik helyre csúszott vissza 737,5 milliárddal, a második helyre pedig a Spar fér felt 738,9 milliárddal. A Trade magazin a Gfk piackutatóra hivatkozva megjegyzi, hogy a Lidl piaci részesedése ezzel 15 százalékosra hízott.
A magyar áruházláncok közül a Coop teljesített a legjobban a maga negyedik helyével, őket a CBA és a Reál követi az ötödik és hatodik helyen.
A nem elsősorban élelmiszert áruló boltok közül a DM teljesített lejgobban 122 milliárd forintos forgalmával, ami a tizedik helyre volt elég. 105,5 milliárdos forgalommal a konkurens Rossmann követi a Drogerie Marktot.
A Trade magazin 2020-as kereskedelmi toplistája (zárójelben a bolthálózatok bruttó éves forgalma forintban):
- Lidl (823,7 milliárd)
- Spar (738,9 milliárd)
- Tesco (737,5 milliárd)
- Coop (654 milliárd)
- CBA (542 milliárd)
- Reál (428 milliárd)
- Auchan (422,5 milliárd)
- Penny Market (372,9 milliárd)
- Aldi (357 milliárd)
- DM (122 milliárd)
- Rossmann (105,5 milliárd)
Borítókép: Sebestyén László / Forbes