Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, […]

Bővebben

Kisfilmmel nehéz keresni. Kivéve, ha Oscart nyer

Egy hónappal ezelőtt beszéltünk utoljára Deák Kristóffal, aki – teljesen érthető módon – már attól a fellegekben járt, hogy filmje az Oscar-díjra jelölt legjobb öt kisfilm közé került. Magyar idő szerint hétfőre virradóra kezébe vehette a szobrocskát, mi pedig felevenítjük, miket mesélt a forgatásról és a film készítésének hátteréről.

Az eredeti interjú január 26-án jelent meg, ez egy újraszerkesztett változat.

  • Tíz millió forintból, hat forgatási nap alatt készült el a 25 perces Mindenki.
  • Az Angliában végzett rendező 2012-ben két angol társával írta meg először a Mindenki történetét, akkor még angol környezetben játszódott a történet.
  • Helyben is pályáztak támogatásra, amit azonban nem kaptak meg. 2014-ben az NMHH egyik pályázatára vette elő ismét az iskolai kórus sztoriját, és immáron magyar környezetbe ültetve adta be.
  • A legmagasabb odaítélhető összeget, nyolc millió forintot kapott rá. TAO-támogatásból még további két millió forintot tudtak szerezni, és néhány millió forint erejéig az alkotók is, elsősorban Kristóf és a gyártócég, a Meteor Film is beszállt.
  • Amikor kiderült, hogy shortlisten, azaz a legjobb tízben vannak a kategóriában, megkereste őket a Filmalap, hogy pályázzanak a marketingköltségekre. Húsz százalék önrész felmutatásával 1,4 millió forintot kaptak a kommunikációra, amelyből felfogadtak egy pr-céget, hogy minél többen halljanak a filmről. A London Flair PR volt a tavalyi rövidfilm-nyertes pr-cége is, presztízskérdés nekik, hogy segíthetnek, így baráti áron vállalták a hírverést. Az ő megbízási díjuk mellett a film új weboldala, DVD-k, brossúrák és némi FB-kampány fért bele a keretbe.

mindenki_poster_final_eng_upd

„Magyarországon a kisfilmekre ugyanaz igaz, mint a nagyjátékfilmekre: keresni velük nagyon ritkán, csak ilyen különleges esetekben lehet, mint egy Oscar-jelölés. Nekünk is ezzel nyílt most meg az út, hogy a befektetett pénzt visszatermeljük” – vázolta Kristóf. Amerikában már tavaly is egy csomagban forgalmazták a jelölt rövid, dokumentum- és az animációs filmeket, és egyszerre 500 moziban vetítették őket. Ez az Oscar előtti kör tavaly összesen 2,5 millió dolláros bevétellel zárt, ami megoszlott a filmek között. „Ez mutatja, hogy egy kicsi, de lelkes, érdeklődő kör van, akik megnézik a rövidfilmeket is.”

kristofdeak_bylaszlomudra2

Egy friss Oscar-jelölt

  • A shortlistre kerülés után ellepte a közösségi médiát egy Youtube-link, ahol a tévében már vetített filmet meg lehetett nézni, de ezeket a Meteor Filmstúdió azonnal leszedette, mert a jogokat Kelet-Európára, így Magyarországra is a HBO vette meg.
  • A Mindenkit egy kisebb produkciós cég, a Meteor Film gyártotta, amelybe Kristóf a forgatás óta kisebbségi tulajdonosként is beszállt. Korábban főleg dokumentum- és ismeretterjesztő filmeket gyártottak, de tavaly készítettek műsorelemeket a Comedy Centralnak, hamarosan pedig Kristóf rendezésében forgatnak egy minisorozatot a Paramount Channelnek.
  • A Meteor Film egyébként az egyik legrégebbi magyar filmgyártócég, a Meteor Filmstúdió jogutódja, amely 1949-ben indult. „Az archívumunkban vannak filmrészletek, amelyeken még Karády Katalin és Jávor Pál énekel.”

mindenki_ms_erika

A filmbéli kórusvezető (Szamosi Zsófia)

Miről szól?

A Mindenki egy új iskolába kerülő kislány története, aki bekapcsolódik az iskolai kórus munkájába, de rögtön kiderül, a csillogásnak ára van. Deák Kristóf a Forbes.hu-nak azt is elmondta, gyerekekkel dolgozni mindig kicsit több időt vesz igénybe a forgatáson, érthetően nem olyan fegyelmezettek, mint a profi színészek, de a film munkáját nagyban segítette a Bakáts téri ének-zenei általános iskola kórusa és annak vezetője, aki megérezte, hogy ez egy fontos film.

A rendező tervezett és előkészítés alatt álló projektjeiről is beszélt. Van köztük korunkban játszódó, az ember és a technológia kapcsolatát vizsgáló kisjátékfilm, társadalmi kérdéseket high concept formában feszegető nagyjátékfilmterv, és 19. századi kosztümös tévésorozat is.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő