Már az elbocsátások előtt jelezte a kormánynak az iparági gondokat a német gumiabroncs-gyártó leányvállalata.
Valóban kapott a munkavállalói létszáma fejlesztésére állami támogatást a Continental-csoport makói üzeme, az abban foglalt feltételeket eddig maradéktalanul teljesítették – reagált a makói üzem igazatója a hvg.hu megkeresésére.
Szerdán Lázár János, a térség fideszes országgyűlési képviselője szólította fel arra a kormányt, hogy a tudomása szerint jelenleg 140 munkavállalót, majd a jövőben további 300 elküldésére készülő cég állami támogatásait függesszék fel. Csütörtökön Gulyás Gergely miniszter a Kormányinfón úgy reagált, hogy „jó javaslatnak” tartja az ötletet, megvizsgálják az állami támogatások kifizetését, esetleges visszafizetését.
A Continental viszont még Lázár János követelései előtt jelezte a kormány felé, hogy az autóipar 2018 óta tartó válsága miatt nincs szükség a korábbi gyártási kapacitásokra, veszélyben van a támogatási program folytatása.
Amennyiben nem tudják tartani 2016-ban tett vállalásaikat, visszafizetik a kapott állami támogatást – közölték.
Hozzátették, hogy továbbra sem tervezik bezárni a cégcsoporton belül is rendkívül veszteséges gyárat. A gyár helyzetét nehezíti, hogy nem csak a félvezetőhiány, hanem a dízeles járművek piaci kiszorulása is sújtja az általuk gyártott termékek iránti keresletet.
Kiemelt kép: Continental Magyarország/Facebook