Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

coca cola

A Coca-Cola belép a globális kávépiacra, megveszi a Costát

Az amerikai multi 3,9 milliárd fontot, vagyis 5,1 milliárd dollárt fizet a brit kávézóláncért – értesült a Bloomberg. Az üdítőóriásnak ez az első globális kávémárkája.

A Whitbread PLC 1995-ben 19 millió fontért vásárolta az Egyesült Királyság területén 39 egységgel rendelkező láncot, amelytől most 3,9 milliárdért válik meg, a részvényesek nem kis örömére.

A Coca-Cola és a Pepsi is hasonló gondokkal küzd és alternatívákat keres, mivel folyamatosan csökken a kereslet a cukros-buborékos üdítők iránt. Utóbbi szintén ebben a hónapban jelentette be, hogy 3,2 milliárd dollárért megvásárolja a szódakészítőkről ismert SodaStream Ltd. márkát. A Coke ezzel szemben a meleg italok piacán terjeszkedik a Costa felvásárlásával.

A Costa a Starbucks után a világ második legnagyobb kávézólánca, világszerte mintegy 3800 üzlettel. A tranzakciót a tervek szerint 2019 első felében zárják le.

Nyitókép: Hamish Weir / Unsplash

 

"Én azt a definíciót szeretem, hogy ott kezdődik a big data, ahol az adatmennyiség elkezd problémává válni."