Válság? Hol?

  „Újra 36 óráznunk kell” – mondja Novotni Anna, a Hajdu alelnöke. Először fordul elő, hogy címlapsztorink alanya arról beszél, hogy mi történt már meg náluk (és nem arról, hogy adott […]

A Forbes 2019. szeptemberi címlapja

Bővebben

coca cola

A Coca-Cola belép a globális kávépiacra, megveszi a Costát

Az amerikai multi 3,9 milliárd fontot, vagyis 5,1 milliárd dollárt fizet a brit kávézóláncért – értesült a Bloomberg. Az üdítőóriásnak ez az első globális kávémárkája.

A Whitbread PLC 1995-ben 19 millió fontért vásárolta az Egyesült Királyság területén 39 egységgel rendelkező láncot, amelytől most 3,9 milliárdért válik meg, a részvényesek nem kis örömére.

A Coca-Cola és a Pepsi is hasonló gondokkal küzd és alternatívákat keres, mivel folyamatosan csökken a kereslet a cukros-buborékos üdítők iránt. Utóbbi szintén ebben a hónapban jelentette be, hogy 3,2 milliárd dollárért megvásárolja a szódakészítőkről ismert SodaStream Ltd. márkát. A Coke ezzel szemben a meleg italok piacán terjeszkedik a Costa felvásárlásával.

A Costa a Starbucks után a világ második legnagyobb kávézólánca, világszerte mintegy 3800 üzlettel. A tranzakciót a tervek szerint 2019 első felében zárják le.

Nyitókép: Hamish Weir / Unsplash

 

Művész számára szinte elengedhetetlen feltételnek tekintem az időnkénti semmittevés tevékenységét.

Somló István debreceni színidirektor Latinovits Zoltánnak