Néhány munkáltató jótékony célból buzdítja véradásra munkavállalóit, de a brooklyni MSCHF hat alkalmazottja egy új termékük, egy cipő kedvéért adták a vérüket, és azt nem is egészségügyi dolgozók segítségével tették – derül ki a New York Times cikkéből. A vért tintával keverték és végül az általuk forgalmazott sportcipő légzsákjába került. A Nike Air Max 97 eme különleges kiadásából összesen 666 darab készül, darabját 1018 dollárért kínálja a cég, a Nike hozzájárulása vagy együttműködése nélkül.
Az MSCHF, amely kenyérpirító alakú fürdősójával és gumicsirke alakú bongjaival vált ismerté, korábban egy szentelt vízzel töltött Jézus cipőt is piacra dobott már – ahogy most, úgy akkor is a Nike nélkül dolgoztak, sőt a márka beleegyezését sem kérték. „Ha el tudjuk érni, hogy az emberek a márkát, és ne a terméket szeressék, bármit megtehetünk. Azt csinálunk, amit akarunk” – mondta erre Daniel Greenberg, az MSCHF egyik alapítója korábban az Insidernek.
A rapper Lil Nas X viszont abszolút érintett a termékben, a cipő pedig az ő ördögi-pokoli tematikájú videója, a Montero (Call Me by Your Name) című számához készült klip után került piacra. A homoszexuális rapper dalában a kéjes örömet hirdeti a New York Times kritikusa szerint, és a szám címe is egy két férfi románcáról szóló novellára utal.
A cipőket a véren kívül bronz pentagramokkal díszítették és ráírták: Lukács 10.18. Utóbbi Lukács evangéliumában így szól: „Láttam a sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből”.
Bár a termék már most felháborodást váltott ki a közösségi médiában, biztosan minden darabja el fog fogyni, ahogy a Jézus cipő esetében is történt. A New York Times cikkében megjegyzi, az ilyen kapszulakollekciók – amiket a gyűjtők kifejezetten vadásznak – és más gyűjthető termékek iránt is jelentősen megnőtt a kereslet a világjárvány alatt.