Nagyot robbantott az első kereskedési napján egy kínai bubble tea lánc a tőzsdén.
Mi történt? A Mixue Ice Cream and Tea neve itthon majdhogynem ismeretlen, de a kínai bubble tea láncnak több üzlete van, mint a McDonald’s-nak vagy a Starbucks-nak. A cég részvényei több mint 40 százalékot ugrottak, miután elkezdődött a kereskedésük a hongkongi tőzsdén.
A Mixue 444 millió dollárt (171 milliárd forintot) keresett a részvények nyilvános kibocsátásával, miközben átlagosan 300 forintos italokat és fagylaltokat árul.”
Mi ez a Mixue? A céget 1997-ben alapította egy pénzügyi tanulmányokat folytató egyetemista, Zhang Hongchao, hogy a bevételből a családját támogassa. Mostanra a Mixuenak 45 ezernél is több üzlete van Kínában és további 11 országban, köztük Szingapúrban és Thailföldön. Viszonyításként: a McDonald’s 40 576 üzlettel rendelkezik, a Starbucks pedig „több mint 43 000” üzlettel büszkélkedik.
Noha a Mixue hivatalosan a legnagyobb kínai bubble tea lánc, inkább nyersanyag-beszállítóként működik, mintsem klasszikus márkaként, és szinte minden üzletét franchise-rendszerben üzemelteti.
Nem szokásos az ennyire erős kezdés. A Mixue tőzsdei debütálása azért is meglepő, mert a korábban tőzsdére lépő konkurenseinek az értéke csökkent az első kereskedési napon, például a Guming és a Chabaido bubble tea láncok is eséssel kezdték a tőzsdei pályafutásukat.