Magyar ételrendelő startupba fektet az Euroventures új alapja, az Ordit ételrendelő platformja okosan megválasztott célpiaccal kerülné ki az egyre jobban felpörgő versenyt. A cégben társalapító a Hiventures vezérigazgatója is.
Hárommillió eurós befektetést kapott az exitek tekintetében legsikeresebb és a régió egyik legrégebbi kockázatitőke-alapkezelőjétől, a Euroventurestől az Ordit ételrendelő startup – tudatta a társaság a Forbes.hu szerkesztőségével.
A Szendrényi Péter, Békés Balázs és az állami MFB-csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő vezérigazgatója, Katona Bence (képünkön) által jegyzett Ordit lehetővé teszi, hogy a cégek az igénybe vett éttermi, ételrendelési szolgáltatásokat egységes elszámolási rendszerben gyakorlatilag egy gombnyomással kezeljék. A szolgáltatás itthon idén már második éve működik több mint 60 nemzetközi és hazai nagyvállalati ügyféllel, mint például a Profession.hu, a Heineken vagy a Transferwise.
A csapat 2019-ben megnyitotta bécsi és londoni irodáit is, jelenleg párhuzamosan terjeszkednek több országban az EU területén, ahol az ételrendelési piac évről évre rohamosan növekszik. Londonban partnerségre léptek a Benefit Hub angliai leányvállalatával is. A Benefit Hub az amerikai piacon legnagyobbnak számító munkavállalói szolgáltatásokat nyújtó platform (employee engagement és employee discount platform), Angliában is az egyik legkomolyabb ilyen profilú szolgáltató.
Az online ételrendelő cégek között hatalmas a verseny itthon is, a Wolt és a Netpincér mellett több startup is elhullott.
Az Ordit csapata szerint ugyanakkor van még hely a piacon, hiszen az emberek 70 százaléka még ma is inkább offline, vagy közvetlenül az éttermektől rendel ételt. Egyes becslések szerint 2030-ig a mai tízszeresére is bővülhet az ételrendelési piac Európában.
Az Ordit az online ételrendelési piac egy speciális szegmensét választotta ki, a céges ételrendelést. Mint írják, a “a nagy szereplők szinte egyáltalán nem is fejlesztenek cégeknek szóló online rendelési megoldásokat, nincs nagy kedvük vesződni a céges rendelések adminisztrációjával. Pedig egy-egy vállalati ételrendelés néha gigászi méretű adminisztrációval is járhat, a cégeknek komoly számlázási feladatokkal kell szembenézniük az efféle költések elszámolásakor”. A magyar startup erre fejlesztett ki egy platformot.
„Az Orditon indított rendelésnél például előre megadható napi, havi vagy negyedéves virtuális keretösszeg rendelésekre, vagy alkalmazottakra bontva, de könnyen be lehet állítani azt is, hogy milyen rendszerességgel rendelhetnek a kollégák. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a céges rendelésekkor adott esetben akár minden alkalmazott ízlését, étkezési szokásait, ételallergiáit egyszerre figyelembe vegyék, és annyi helyről rendelhessenek, ahányról kedvük tartja épp. Ezen felül az is működik, hogy home office munkarend esetén a munkavállaló nem csak az irodába, hanem az otthonába is rendelhet az oldalon keresztül” – mondja Szendrényi Péter, társalapító.
Az Ordittal nulla az adminisztráció, nem kell például áfás számlákat íratni sem céges éttermi fogyasztásoknál sem ételkiszállításkor, így ezeket az áfás számlákat nem lehet elveszíteni, és készpénzforgalomra sincs szükség. Az online ételrendelések kapcsán a vállalatok havonta összesítve egyetlen elektronikus számlát kapnak magától az Ordittól, ami automatikusan integrálható többféle vállalati ügyviteli rendszerbe is
Szendrényi szerint employer brandig (munkáltatói márka) szempontból is érdekes az Ordit használata, ügyfeleiktől legalább is kaptak olyan visszajelzést, hogy a platform használata növelte a munkavállalói elégedettséget.
Itthon jelenleg több mint 150 étterem kínálata érhető el az ordit.hu oldalon, amit nem csak céges ügyfelek, de magánszemélyek is használhatnak már: akár egy-egy vacsora, akár egy nagyobb összejövetel teljes catering rendelését egyszerre lehet szervezni és lebonyolítani az oldalon.
„Úgy gondoljuk, hogy az Orditnál minden adott a sikerhez. Gyorsan növekvő piac, kiváló termék és egy nagyon ambiciózus, tehetséges csapat. Az Ordit a gyorsan növekvő étel kiszállítási piacon a legértékesebb, vállalati szegmensre céloz elkerülve a nagy B2C platformok kiélezett versenyét. Ugyanakkor bízunk benne, hogy a cég egy nagyon értékes felvásárlási célponttá válhat számukra néhány éven belül” –mondta el Bial Norbert, a Euroventures befektetési menedzsere a tranzakció kapcsán.
Az Euroventures a CEE régió egyik legrégebben működő, független és vezető kockázati tőke alapkezelője, mely forrásait a régióban működő innovatív és gyorsan növekvő vállalkozásaiba helyezi ki budapesti irodáján keresztül.
A jelenlegi 30 millió eurós Euroventures V Technology and Growth Fund a korábbi négy alaphoz hasonlóan 2 és 5 millió euró közötti befektetéseket valósít meg. Az Euroventures alapok eddig folyamatosan kiemelkedő hozamot biztosítottak blue chip intézményi befektetőik számára és több regionális szinten is jelentős sikertörténet első, vagy korai intézményi befeketetői voltak (EURONET, Uproar, EPAM, Eutecus, Tresorit).
Legutóbb egy e-kereskedelmi megoldásokat szállító startupba szálltak be.
Az Ordit kapott már korábban befektetést, a győri székhelyű Quantum Leap inkubátortól.
Borítókép: Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. Fotó: Egyed Péter