Támogatói tartalom

Természetközeli ötcsillag – A jövő cateringje a fenntarthatósággal kezdődik

A cikket támogatta a Terra Catering

Fenntartható fine dining? Lehetséges!

Halk zene szól, kezünkben egy pohár organikus narancsbor, szellő lengedez a tőkék között, előttünk a dél-balatoni terroir és a csillogó víztükör. Mindez a hosszú, körbeülésre csábító, Pinterestbe illő asztallal és a helyi alapanyagokól készült falatokkal kiegészülve már-már maga a tökéletesség. Együtt vagyunk. A világ már sosem lesz olyan, mint 2020 előtt volt, de ez nem feltétlenül baj. A vírus a legtöbb iparágat újratervezésre késztette, a versenyből győztesen pedig csak azok kerülhetnek ki, akik nem csak adaptálódnak az új helyzethez, hanem progresszív válaszokat adva meghatározzák a jövő trendjeit. A Kristinus és a Terra Catering vette a „Ki a természetbe!” egyre hangsúlyosabb jelszavát, és olyan élményt komponáltak össze, amit eddig leginkább négy fal között, egy Michelin-csillagos étteremben kaphattunk.

Őszinte és igazi

A Kristinus Borbirtok és a Terra Catering együttműködése válaszként született arra a kérdésre, hogyan lehet egyszerre fenntartható, személyre szabott és high-class a borkészítés, a rendezvényszervezés és a premium catering. A márkát pár éve újrapozicionáló (eredetileg erdőmérnökként végzett, későbbi marketingszakember és sikeres étteremtulajdonos) Florian Zarubával az élén a Kristinus Borbirtok a hazai mezőny túlnyomó része előtt jár azzal, hogy területeit már 2018 óta biodinamikus szemlélet szerint, nemzetközi előírások betartásával műveli. Jelenleg a Demeter minősítés megszerzésének küszöbén állnak, de egy saját farm és ellátási lánc megteremtésén is szorgoskodnak, növénytermesztéssel, állatállomány kialakításával. A cél, hogy a borászat gasztronómiai lába minél nagyobb mértékben saját maguk által, a közelben megtermelt alapanyagokon álljon. Határidőt nem szabtak maguknak, az átállás folyamatos lesz a következő években. A kéthelyi birtokon a dűlők között sétálva, vagy a pincében tett látogatás során a vendégek maguk is meggyőződhetnek róla, hogy itt a természet kihasználása helyett a vele való együttműködés a szőlőtermelés és a borkészítés minden fázisában megjelenik.

A Terra Catering alapítója kívülről-belülről jól ismeri a luxus catering szolgáltatói szektort. Falko Siecke 25 éves pályafutása alatt dolgozott a Relais Chateaux Hotelek kötelékébe tartozó, 3 Michelin-csillagos Dieter Müller étteremben, 8 évet töltött Franciaországban a Cote d’Azur velencei csillagos éttermében, majd a téli szezonban a Courchevel Hotel szintén csillagos éttermében. 6 évig volt a 2 csillagos provence-i Four Seasons éttermében, a „La Faventia”-ban, majd 8 évig a budapesti Four Seasonsben. Ez idő alatt felismerte: felértékelődött annak a szerepe, milyen úton jut el valami a tányérunkba vagy a poharunkba, ahogy az is, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül érezhessük jól magunkat. Amikor Florian Zarubával elkezdtek a tavasz folyamán a megváltozott piaci körülményekről beszélgetni, szinergiákat keresni, hamar egyértelművé vált, hogy a legmagasabb igényeknek megfelelni vágyó catering szolgálatás és a prémium borászat és rendezvényhelyszín jobbkor nem is találhatott volna egymásra.

Organikus egymásra találás

A közös misszió alapja az abba vetett bizalom visszaépítése, hogy amit elfogyasztunk, az hiteles forrásból érkezik, hogy élete során a növény és az állat megfelelően volt kezelve – mondják mindketten.

A Terra Catering első lépésként a legjobb minőségű, egészséges, megbízható forrásból származó alapanyagok beszerzésével, és az arról való őszinte kommunikációval indít, Falko Siecke ugyanis karmesterként vezényel minden, a cég által kiszolgált rendezvényt. A közös projekt egyik alapértéke ez az átláthatóság, az ügyvezetők személyes jelenléte pedig a garancia arra, hogy a résztvevők az egymásra épülő ízélményeket, bor és étel párosításokat ne csak az érzékek szintjén élvezhessék, hanem tudatosan is.

Behozni a fine diningot a cateringbe

Ha cateringről van szó, abból a legkiválóbb is távolról elmarad a mindenkori gasztronómia csúcsteljesítményeitől – ebből a tapasztalatból indult ki Siecke, amikor elkezdett saját catering vállalkozásban gondolkodni. Ezzel az ambícióval szerződtette a Terrához a brazil származású Tóth Mariót executive chefnek, hogy az ő tapasztalataival kiegészülve hozzák létre a fine dining élményt és minőséget a cateringben, mely példa nélküli – nem csak – az itthoni k

ínálatban. A séf dolgozott Brazíliában, a Hyat Hotel kiterjedt catering szervezetében, Spanyolországban egy 3 Michelin-csillagos étteremben (Martin Berasategui), majd a budapesti Costes Downtown sous-chefjeként folytatta pályafutását. A kezei közül kikerülő, kiváló alapanyagokból, azok értékeit megtartva elkészített és vizuálisan is megragadó ételek a professzionális kiszolgálással és művészi tálalással kiegészülve valódi, komplex élményt nyújtanak. Ehhez társítva a tradicionális technikákkal előállított, magas minőségű italok pedig a legmodernebb konyhai eljárásokkal elkészített ételekkel tökéletes harmóniát alkotnak.

Személyre szabott szolgáltatói portfólió

Általában az éttermek azok, amelyek meghatározzák a gasztronómia lehetséges fejlődési irányait, de a Kristinus és a Terra közös projektjében minden adott, hogy ez az együttműködés ne trendkövető, hanem trendszetter legyen. A minőségben kompromisszumot egyikőjük sem ismer, mégis szinergiájuk egy őszinte és barátságos légkört teremt, nélkülözve minden erőlködést. A Borbirtok tágas, elegáns terei tökéletes helyszínt biztosítanak a legszínvonalasabb rendezvényeknek is, de ha az ügyfél igénye egy szabadban eltöltött nap vagy piknik, a Kristinus és a Terra Catering csapata azt is ugyanolyan színvonalon biztosítja.

Egy biztos: az élmény, ami ebből az együttműködésből megszületik, teljesen egyedülálló. A két csapat a helyszínt, az ételeket és a borsort organikusan alakítja az igényekhez, legyen szó 10 fős board csapatépítőről, céges kirándulásról, esküvőről – és a sort még folytathatnánk. A határ itt tényleg a csillagos ég!

További részletek ide kattintva: https://terracatering.hu/rendezvenyek/egyedi-rendezvenyeink

[ngg src=”galleries” ids=”249″ display=”basic_imagebrowser”]

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.