Támogatói tartalom

Segítünk kordában tartani az ösztönöket

A cikket támogatta a MKB Bank Nyrt.

Hiába kifejezetten alacsonyak a kamatok az utóbbi időben, a befektetők továbbra sem szeretnének lemondani a magas hozam nevű csodaszerről. Mikor azonban a jegybanki kamat is szinte már alig látható szabad szemmel, a cél elérése nem könnyű. Ebben a környezetben az MKB olyan, az ügyfelekkel közösen kialakított portfóliókat kínál, amelyekkel néhány éves távlatban biztosítani lehet a befektetett vagyon érzékelhető gyarapodását. Mindezt a privátbanki szolgáltatás előszobájában, prémium eszközökkel, személyi bankárral, havi jelentésekkel, barátságos, közvetlen milliőben.

„Napjainkban az alacsony kamatok arra késztetik a befektetőket, hogy alaposabban átgondolják, mibe fektetik a pénzüket. Van azonban egy érzékelhető ellentmondás a piaci helyzet és a befektetői elvárások között: az ügyfeleink minél rugalmasabb befektetéseket szeretnének, minél több hozammal és lehetőleg kockázat nélkül” – kezdi Szabó Zsuzsanna, az MKB Bank befektetési szolgáltatásokért felelős igazgatója.

Az MKB Banknál feladatul tűzték ki, hogy az igényeket és a valóságot közelebb hozzák egymáshoz, a prémiumszolgáltatás bevezetésével. „Ennek előnye az, hogy igény esetén nagyobb kockázatvállalást tesz lehetővé a befektetők számára, közösen alakítható befektetési portfóliókkal, a privátbankári szolgáltatáshoz hasonló személyes odafigyelés, törődés mellett. Az ügyfeleinket befektetési javaslatokkal keressük meg, rendszeresen konzultálunk, aktívan segítjük abban, hogy portfóliója minél jobban teljesíthessen. Nem csupán arról van szó, hogy megértjük az ügyfél igényeit, aggályait, és a céljaihoz leginkább passzoló befektetéseket ajánljuk neki. A prémiumszolgáltatás ennél többről szól: megtanítjuk arra is, hogyan kezelje sikeresen a befektetéseit, természetesen mindvégig szem előtt és tiszteletben tartva a kockázathoz való viszonyát.” Az edukációra nem szó szoros értelemben van szükség, hiszen az MKB prémiumszolgáltatását választó ügyfelek között sok a pénzügyekben tájékozott közép- és felsővezető. Inkább egyfajta mentorként segítünk nekik abban, hogy reálisan és tisztán lássanak ebben a kitágult, változó pénzügyi világban.”

szabo_zs_mkb_02Szabó Zsuzsanna, az MKB Bank befektetési szolgáltatásokért felelős igazgatója

Nem mindegy az sem, hogy az adott ügyfél „milyen messziről szeretné nézni a saját befektetését”. A befektetések általában hosszú távon hoznak kiszámítható hozamot, ha azonban valaki megszállottan nézegeti az árfolyamok változásait, akkor nem biztos, hogy nyugodt napjai lesznek. A prémiumszolgáltatás egy viszonylag kiélezett helyzetben is egyfajta biztonsági hálót jelent, hiszen a hátterét egy olyan vagyonkezelői csapat biztosítja, amelynek tagjai tapasztalt, sikeres portfóliókezelők, akik pontosan tudják, hogyan érdemes kezelni a piaci kilengéseket. Arra is lehetőség van, hogy a kockázatot a portfolión belül szétterítsék vagy módosítsák, s ennek megfelelő taktikai változtatásokat hajtsanak végre. A prémium bankárok rendszeresen tolmácsolják szakértői véleményüket az ügyfelek felé, akik így könnyebben döntenek a portfóliójuk átalakításáról a személyes konzultációk során. Az igazi értékmérő a teljesítmény, ami a havi jelentésekből kiderül.

Az ügyfél és a prémium bankár közötti szoros együttműködés a kettejük között kialakuló személyes kapcsolatot is elmélyíti. „Ez a közvetlen viszony az MKB Banknak egyébként is szívügye. Nálunk az ügyfelek nem feltétlenül egyedi számlákat nyitnak, csak saját maguk részére, hanem nagyon sokszor több családtag fordul hozzánk egyidejűleg. Ez pedig már túlmutat egy alapviszonyon, egyszerűen más minőséget hordoz.”

Az MKB Bank öt különböző portfóliót kínál a prémium ügyfeleknek, öt eltérő kockázati szinttel, a nagyon alacsonytól a kifejezetten magasig. „A hármas és négyes portfóliót választják a legtöbben. Ez is volt a cél: az alacsony kamatkörnyezetből kínálunk egyfajta kitörést, de úgy, hogy nem engedjük el az ügyfelek kezét. Segítünk kordában tartani az ösztönöket, megnőtt ugyanis az emberekben a kockázatvállalási hajlandóság.”

Zsuzsanna azt mondja, hogy olyan ez, mint a foci: mindenkinek van véleménye a befektetésekről, ráadásul a bank szakembergárdája segítségével az egész olyanná válik, mint valami játék. „Az ügyfelek örömmel és elégedetten bújják a hónap végi kimutatást, amely egyáltalán nincsen túlbonyolítva. Láthatják belőle, hogyan alakul a befektetésük, és mekkora hozamot termelt. Nem kell rengeteg számot végigböngészniük ahhoz, hogy megtudják, mi is a valós helyzet.”

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.