Támogatói tartalom

Okosfény az éjszakában

A cikket támogatta a MVM Zrt.

Manapság egyre több intelligens, testreszabható eszköz van jelen mindennapjainkban – miért ne lehetnének a lámpák is ilyenek? Ez volt a Magnelit okoslámpa család mögött álló alapgondolat, amely a fejlesztőket az MVM EDISON startup verseny a nyertesek közé juttatta.

Kismartoni Zsolt ötletgazda egy éve kezdett a mágneses, moduláris világítótest gondolatával kísérletezni.

„Két kisebb fadarab és négy mágnes segítségével készítettem egy prototípust, amit otthagytam az asztalomon. Amikor átjöttek a barátaim, órákon keresztül játszottak vele, annyira lekötötte a figyelmüket”

– idézi fel a kezdeteket. Miután komolyabban is elkezdett a projekttel foglalkozni, baráti társaságából ketten csatlakoztak hozzá, hogy együtt dolgozzanak rajta. A jelentős online sales és marketing tapasztalattal rendelkező ötletgazda a termékfejlesztésről, az értékesítésről és a marketingről gondoskodik, Pánczél Patrícia felel a gyártásért, a beszerzésért és a projektmenedzsmentért, míg Berger Dániel a csapat webes vizuális varázslója.

A Magnelit játékos, egyben okos és változatos megoldásként visz fordulatot a világításba. „A lámpa különböző mágneses modulokból épül fel, amelyek szabadon, szerelés nélkül variálhatók, így más és más formát és funkciót tölthet be ugyanaz a darab. Lehet függő, mennyezeti, álló és fali lámpa, készülhet fából, kőből, fémből vagy akár textilből, így minden egyedi igényt ki tud elégíteni” – ismerteti a termék tulajdonságait Kismartoni Zsolt. Az intelligens világítási modul szintén lehetővé teszi a személyre szabást: a lámpák mobileszközzel vagy egy okosotthon részeként hanggal is vezérelhetőek és időzíthetőek, állítható a fényerő, és már beprogramozott világítási sémákat, hangulatfényeket is aktiválhatunk. Ez még nem minden: a lámpa óraként és ébresztőként is funkcionál, ráadásul a készítők olyan fontos, de szemnek zavaró eszközöket is szeretnének elrejteni a lámpákban, mint a wifi router vagy a szénmonoxid-mérő.

Az MVM EDISON képzési programjának köszönhetően a csapat nemcsak a Magnelit finomhangolását tudta elvégezni, hanem további okosfunciókkal is bővítették a terméket.

„A nyolc hét alatt rengeteg gyakorlatias tudásra tettünk szert, a program katalizátorként nyújtott segítséget a céljaink elérésében. Annak ellenére, hogy egy versenyen vettünk részt, végig kiváló volt a hangulat és a különböző csapatok segítették egymást – kicsit sajnáljuk, hogy véget ért”

– számolnak be a Magnelit csapattagok tapasztalataikról. Reményeik szerint még idén el fogják indítani a sorozatgyártást és az online értékesítést, miközben folyamatosan fejlesztenék a terméket és a kollekciót. Magyarországon túl az európai piacot is meghódítanák, így a jövőben a hazai lakások mellett többek között Skandináviában, Olaszországban és Spanyolországban is minél több otthonba csempészhetnek fényt és játékos egyediséget.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.