Támogatói tartalom

„Ilyen finom vegán termékeket még Európában sem láttunk máshol”

A cikket támogatta a BioTechUSA

Egyre jobban figyelnek a környezetükre ökológiai és társadalmi szempontból, miközben rekord eredményt hozott nekik 2020, felvásárolták egyik legnagyobb versenytársukat és piacra léptek egyedülálló vegán termékeikkel. A BioTechUSA cégcsoport háza táján mindig történik valami, nem véletlen, hogy már Forbes címlaposak is voltak. Nehéz velük lépést tartani, de megpróbáljuk: Lévai Bálint ügyvezetővel és Tóth Szabolcs marketingvezetővel beszélgettünk arról, hol tart 2021-ben a cég, Pintér Dániel Gergő vállalati kommunikációs vezető pedig társadalmi felelősségvállalási programjukat mutatta be.

Kanyargunk a több emeletes óbudai irodaépületben annál a cégnél, amelyik a járvány által sújtott 2020-ban nemhogy veszteséget, hanem 4,637 milliárd forintos rekord eredményt könyvelhetett el. A minden emeleten előforduló kávés sarkok (ahol a fiókból könnyen előkerül egy-egy ZeroBar fehérjeszelet) és a csocsóasztalos, babzsákfoteles pihenők tele vannak élettel, mi pedig egy dologra újból és újból felkapjuk a fejünket: vakító neoncsövek helyett az üvegtetőn keresztül természetes fény árad az épület szinte minden pontján.

Ez az adottság jelentősen megkönnyíti a beltéri fotózásunkat, de Tóth Szabolcs marketingvezető ezt az energiatakarékossági törekvésekkel magyarázza: „Egy ekkora cégnek, mint a BioTechUSA jelentős társadalmi felelőssége van abban, hogy kivegye a részét a klímaváltozás elleni küzdelemből. Átgondoltuk, hogy ökológiai szempontból pontosan milyen területeken működhetünk tudatosabban és korszerűbben, így az időközben Év Irodája díjat is elnyert központi irodaházunk számos épületgépészeti megoldásában köszön vissza a fenntarthatóság.”

Lévai Bálint, a BioTechUSA cégcsoport ügyvezetője

Megpakolt kamionok, új csomagolások

A back office működését már néhány évvel ezelőtt digitális alapokra helyezték, hogy csökkentsék a papírhasználatot és egyszerűsítsék, illetve gyorsítsák a hétköznapi munkafolyamatokat. A rendszer nagyobb kihívást nem is kaphatott volna a koronavírus-helyzetnél. „Gyakorlatilag egy hét alatt átálltunk az irodai működésről home office-ra különösebb zökkenő nélkül, még azok a kollégáink is gond nélkül hozzáfértek a belső rendszereinkhez otthonról, akiknek nincs céges laptopjuk” – meséli Lévai Bálint ügyvezető.

Logisztikában is törekednek a környezetbarát működésre: már az egyes csomagok összeállításánál nagy hangsúlyt fektetnek a kihasználtság optimalizálásra és törekednek arra, hogy kamionjaik maximális kapacitással guruljanak ki a dunakeszi és szadai gyárak udvaráról, az útvonalaikat pedig úgy alakítják ki, hogy minél kevesebb károsanyag kibocsátással terheljék a környezetet és gyorsan odaérjenek a célpontokhoz.

Azzal is a környezettudatosságot hozzák előtérbe, hogy a „Less Plastic, More Care”-kampány keretében az Iso Whey Zero tejsavó-fehérje izolátum a meglévő műanyag dobozos kiszerelések mellett már papírzacskós kiszerelésben is kapható. „Szeretnénk a vásárlóinknak alternatívát kínálni, hogy kevesebb műanyag felhasználásával készültcsomagolásban is hozzájussanak a kedvenc termékeikhez. Ez egy lassú folyamat, aminek az elején vagyunk, de szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a fogyasztóink is gondolkodjanak tudatosan a környezetükről” – mondja az ügyvezető, majd hozzáteszi, hogy a tavalyi évben 4,5 tonna műanyagot spórolt meg a cég az Iso Whey Zero új kiszerelésének bevezetésével. További terveik között szerepel, hogy a termékeik csomagolását újrahasznosított műanyagra cserélik, idővel pedig átállnának fém és papír csomagolásra.

A jelenre nézve már azzal is elégedettek, ha sikerül átadniuk az üzenetet a tudatos gondolkodásról, ezzel kapcsolatban Tóth Szabolcs konkrét történetet is mesél: „Volt olyan vásárlónk, aki kaspót készített a kiürült BioTechUSA műanyag flakonból és megosztotta velünk a közösségi medián keresztül. Minden ilyen ötletnek nagyon örülünk, hiszen pontosan erről szól a „Less Plastic, More Care” – kampány, mely arra hívja fel a figyelmet, hogy már a vásárláskor tudatos döntéseket hozzunk, mert van valódi alternatíva papír-alapú csomagolásra és arra is, hogy a műanyag flakonokat újra felhasználjuk.

Tóth Szabolcs Attila, a BioTechUSA marketingvezetője

 Munkaerő-kiválasztás, termékfejlesztés és állandó innováció

Ahhoz, hogy a cég folyamatos mozgásban legyen, reagáljon a világban zajló eseményekre, állandó innovációra van szükség. A kérdésre, ezt hogyan érik el, Lévai Bálintnak nagyon egyértelmű válasza van:

„Nálunk az innováció már az állásinterjúkon kezdődik”.

Olyan embereket vesznek fel, akikben ott van az ambíció a folyamatos megújulásra és azt akarják, hogy hatékonyabban működjenek a cég folyamatai. Olyan közösséget szeretnének alakítani, ahol mindenki előtt adott a lehetőség a szakmai fejlődésre, miközben bármelyik megbeszélésen elmondhatja a véleményét, amivel hozzá szeretne tenni a BioTechUSA márkához.

A termékfejlesztés kiemelten fontos innovációs folyamat a cég életében, amire a mai napig nagy hangsúlyt fektetnek még akkor is, ha sok ideig tart és rengeteg költséggel jár. Miközben Lévai Bálint a konkrét lépéseket meséli az ötlet megszületésétől a kísérletezésen át a próbatermékek gyártásáig és a pontos receptúrák meghatározásáig, akkora élvezettel megy bele a legapróbb részletekbe, mintha kedvenc hobbiját osztaná meg velünk. A folyamat végén pedig minden terméknél ott van a kóstolás, amit nem hagyhat ki a menedzsment sem: „Legutóbb 32 terméket kóstoltunk végig, ott már kicsit feszegettem a határaimat” – meséli nevetve Bálint, de azt továbbra is tartja, hogy csak akkor kerül ki termékük piacra, ha annak minőségével a vezetőség teljes mértékben elégedett.

Irány a vegán!

Az óramű pontossággal működő rendszer hozta el a vegán termékcsalád megszületését is, ahol a legnagyobb kihívás az volt, hogy jó ízű, könnyen fogyasztható termékek készüljenek. Elmondásuk szerint ebben több, mint egy évnyi munkájuk van.

Nem tudnék kiemelni kedvencet közülük mert mindegyiket szeretem, arra pedig különösen büszke vagyok, hogy Európában egyedülálló termékkel jöttünk ki, mert továbbra sem látok máshol ennyire jó ízű, könnyen fogyasztható vegán termékeket”

– mondja Lévai Bálint.

Azért is fontos ez a termékfejlesztés számukra, mert a vegán piac évről-évre dinamikusan bővül, Németországban például a fiatalok 25-30 százaléka vegán étrendet követ. A BioTechUSA-nál egyelőre a vegán fehérjepor értékesítés a teljes fehérjepor eladások 8 százalékát teszik ki, de mindeközben az ebből származó bevétel a tavalyihoz képest nagyjából a duplájára nőtt.

Segíteni a szomszédokat, rászorulókat és egészségügyi intézmények munkáját

Dr. Pintér Dániel Gergő vállalati kommunikációs vezető a cég társadalmi felelősségvállalási programjával kapcsolatban elmondta, hogy 3 fő irányelv vezérli adományozási stratégiájukat. „Egyrészről igyekszünk jó szomszédok lenni és támogatni azokat a közösségeket, amelyek otthont adnak irodánknak és gyárunknak. Ennek értelmében törekszünk a gyakori és gyümölcsöző együttműködésre a III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattal és a Szadai Önkormányzattal, mely során termékadományokat juttatunk el az intézmények látókörében élő gyermekekhez, nyugdíjasokhoz, hajléktalanokhoz, megváltozott munkaképességűekhez, fogyatékkal élőkhöz és nélkülöző családokhoz.”

Ezen kívül a járványhelyzetben feladatuknak érezték, hogy minél több rászoruló immunvédelmét biztosítsák. Számunkra a ‘The Feeling of Success‘ nem csak egy szlogen, hanem komoly felelősséget is jelent. 2021-ben eddig összesen mintegy 30 millió forint értékben ajánlottunk fel vitamint, mellyel olyan hiánypótló szociális munkát végző szervezetek munkáját támogattuk, mint a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Budapest Bike Maffia, a Magyar Vöröskereszt vagy a Magyar Élelmiszerbank.

Ezek az együttműködések 2021 második felében is folytatódnak, kiemelt figyelmet fordítva az egészségügyi intézményekre. „Kizárólagos magyar tulajdonban lévő vállalatként igyekszünk minél nagyobb hangsúlyt fektetni a hazai egészségügyi intézmények és dolgozók támogatására. A Prenatal komplex babaváró étrend-kiegészítő csomagunk értékesítéséből befolyó összegből például nélkülözhetetlen eszközöket – CTG-gépet, inkubátort – biztosítunk kórházak szülészeti és nőgyógyászati osztályai számára.  Jelenleg zajlik egy másik adománygyűjtő és szemléletformáló kampányunk is, mely egy jótékony női egészségügyi célt karol fel: az “Együtt könnyebb” Női Egészségért Alapítvánnyal közösen megszervezett BioTechUSA Lifestyle Day ugyanis idén az endometriózissal küzdő nők számára nyújt segítséget.”

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.