Támogatói tartalom

Így lehet gazdaságos egy cégautó

A cikket támogatta a Skoda

Advertisement
Lenyűgöző formavilág, ülésbe szorító nyomaték – ilyen egy tökéletes cégesautó, legalábbis a munkavállalók szempontjából. De mit érdemes figyelembe venni vállalatvezetői oldalról egy autóbeszerzés előtt? Mit jelent a TCO szemlélet? Ezt járjuk körbe cikkünkben a ŠKODA segítségével.

 A céges lízing, mint finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a vállalati beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.

Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: amíg Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése, addig hazánkban jóval alacsonyabb a tortaszelet. A piac egyébként Magyarországon is jelentős, mivel 1,8 millió cég tevékeny az országban, és a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, ugyanis ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak. Ez persze több szempontból aggályos, a környezetvédelmi, biztonsági kérdések mellett gazdaságossági problémákat is felvet. Egy ilyen korú autó fenntartása ugyanis jelentős költségeket róhat a tulajdonos nyakába, hosszútávon akár többet is, mint egy fiatal gépkocsi.

A teljes használatra vonatkozó költség határozza meg a választásunkat!

El is érkeztünk a legfontosabb ponthoz: egy vállalati autónál ugyanis a teljes használatra vonatkozó költség a legkritikusabb kérdés – a szaknyelv TCO-nak, azaz total cost of ownershipnek nevezi ezt a mutatót – amely alapján a gépjárműbeszerzések során egyértelműen kimutatható, hogy egy adott szerepkörre, egy adott vállalatnak melyik gépjármű éri meg financiálisan a legjobban. Fontos szempont a megjelenés, és a teljesítmény is, de egy vállalat szempontjából a gazdaságosság az egyik legfontosabb kérdés.

„Ár-érték arány. Sokszor használjuk ezt a kifejezést gépjárművek vásárlása esetén, azonban gyakran félreértelmezzük ezt a szempontot. Sokan kizárólag a beszerzési árakat vetik latba, azonban fontos, hogy a hosszú távú üzemben tartás költségeit vagy például a maradványértéket, értékcsökkenést is vizsgáljuk, mielőtt autót, autókat vásárolnák kis cégünk vagy több száz fős vállalatunk számára.” – mondta el Németh János a ŠKODA márkaigazgatója. – „Ez ugyanis teljesen más képet alkothat az összköltségekről, amelyben a ŠKODA évek óta élen jár. Mint ahogy az alkatrészellátottságban és a szerviz szolgáltatásokban is kiemelkedő a márka által nyújtott szolgáltatás: harminchét márkakereskedésből álló hálózata mellett további harminc hivatalos helyszínen lehet a gépkocsikat garanciavesztés kockázata nélkül javíttatni, amely elősegíti a kényelmet, és azt, hogy kiszolgáltatottá váljunk. Nem véletlen tehát, hogy ennyire népszerűnek bizonyultak a modelljeink az elmúlt esztendőkben, ehhez kapcsolódóan a flotta.skoda.hu oldalunkat is azzal a céllal hoztuk létre, hogy az autóvásárlást tervező vállalatok és/vagy magánszemélyek is szélesebb spektrumon láthassák a legfontosabb költségeket és mérlegelendő tényezőket autóvásárlás esetén.”

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.