Támogatói tartalom

Élményt ajándékba!

A cikket támogatta a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.

Egyre többet pihenünk itthon. A kereskedelmi szálláshelyek összes vendégéjszakáinak megközelítőleg a felét (2015-ben 49,9%) teszik ki a belföldi vendégéjszakák, 2010 és 2015 között 3 millióval, 30%-al emelkedett ez a szám. A trendet meglovagolva a Magyar Turisztikai Ügynökség „Ajándékozz élményt” kampánya karácsony előtt is arra buzdít, hogy tárgyak helyett élményt és együtt töltött időt adjunk ajándékba.

A program kommunikációjában részt vesznek a Hooligans együttes tagjai, Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó és Vastag Csaba énekes, akik az MTÜ partnerei voltak az ügynökség őszi belföldi marketingaktivitásában, a ’Jó itt lenni’ programban is. Ennek keretében a budapesti alternatív városnézéseiről jól ismert Hosszúlépés – járunk? stábja és hírességeink kalauzoltak négy kiemelt magyarországi turisztikai régióba, hogy kedvet csináljanak az országjáráshoz. Városbemutató sétáikat élőben lehetett követni a Facebookon.

xm6b7863

A Magyar Turisztikai Ügynökség innovációs törekvéseinek részeként kommunikációját is megújítja. Ennek szellemében arra törekszik, hogy üzeneteit új, alternatív kommunikációs csatornák, illetve „trendformáló hírvivők” útján is eljutassa a kívánt utazói célcsoportokhoz, ezúttal a belföldi utazókhoz.

Az ’Ajándékozz élményt’ programmal az MTÜ a szemléletformálás szándékával arra kívánja felhívni a figyelmet az év vége közeledtével, hogy az ünnepi ajándékozás alkalmával a tárgyak helyett az élményekre és azokra fókuszáljunk, akikkel ezeket megosztjuk.

A közösen megélt minőségi élmények fontosságára a pszichológus szakértő, Panyi Anna hívta fel a figyelmet, aki Dr. Thomas Gilovich, a Cornell Egyetem pszichológia professzorának kutatását idézte: „bármennyire is kötődünk az anyagi, tárgyi dolgainkhoz, azok mégsem válnak a részünkké. Az élményeink ezzel szemben meghatározó összetevői személyiségünknek: mindannyian a megélt tapasztalataink összességéből épülünk fel. Azaz, sokkal inkább ezek tesznek bennünket boldoggá”.

Azok a pillanatok, amikor a másik emberre, a közös élményre figyelünk, sokkal értékesebb ajándékok, mint azok a tárgyak, amivel általában megajándékozzuk szeretteinket. Ez az élmény lehet egy színházi előadás, egy kiállítás, koncert közös megtekintése, fürdőlátogatás, közösen elköltött ebéd, vagy vacsora, illetve lehet akár egy év eleji, néhány napos belföldi pihenés is.

xm6b7922

A magyarok itthoni utazásainak súlyát a turizmusban jól mutatja, hogy a szálláshelyek összes vendégéjszakáinak megközelítőleg a felét teszik ki belföldi vendégéjszakák, számuk 2010 óta folyamatosan emelkedik. A KSH tavalyi keresletfelmérése szerint 2,7%-kal több honfitársunk vett részt többnapos belföldi pihenésen, és ennek során 4,4%-kal többet költöttek, mint 2014-ben. A tendencia az idei évben is folytatódott, a többnapos belföldi turisták száma az első félév adatai szerint 4,7%-kal, költésük 1,5%-kal növekedett.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.