Támogatói tartalom

Amikor egy új ügyfél behozza a PR árát

A cikket támogatta a Forbes

 A győri MASC áthidaló megoldásként választotta az online PR cikket a print előfutárának, utólag kiderült, jobban nem is „jöhetett volna ki”. A kattintásokat azonnali gratulációra, később új ügyfelekre is váltották. Marczali Zoltán ügyvezető azt mondja, az így jött egyik megrendelés éves díja egy az egyben fedezi a Forbes-nál költött összeget.

500 ember: ennyien vannak most, egy átlagos délután a Forbes-hu felületein. Böngésznek, olvasnak, megosztanak. A Forbes online – bár egy ilyen szép magazinnal a hátunk mögött néha nehéz bevallanunk – olyat is tud, amit a lap nem. Vagy nem úgy. És ezek pont a kedvenceink, a számok. Sok elérés? Felmutatható számok? Presztizsmegjelenés? Ha leülünk egy ügyféllel mindig igyekszünk olyan hirdetési formát ajánlani, ami a saját céges, és személyes céljainak a legjobban megfelel. És ha számokat akarunk, sok számot, akkor kell az online. Vagy a legjobb az online és a print kombinációja. „150 ezer olvasó hetente, 4 és fél perc átlagos olvasási idő, 2-3000 egyedi látogató. Utóbbi online cikk esetében kiemelkedő szám, máshol ennek a töredékét tudják” – sorolja a fegyvertényeket Kocsis Attila kiadóvezető, aki a Forbes fizetett tartalmait is kezeli.

Mert mit szeretne az ügyfél? Elérni: a célcsoportot. Megmutatni: magát és a brandjét. De a mi meggyőződésünk az, hogy még valamit szeretne. Egy szakértő csapatot, aki kitalálja, hogyan lesz a „száraz üzenetből” sztori. Itt jövünk mi.

„PR-cikket írni olyan, mint zsákban futni” – mondja Galambos Márton főszerkesztő, aki a PR-cikkeket is újságírói szemmel nézi. Szerinte az, hogy egy sztori mennyire érdekes, nagyon is függ attól, hogy aki meséli, mennyire tartja annak. Igaz, a feladatot nehezíti a hihetetlen „alapzaj”, de az már régen kiderült, hogy egy bomba cím az online térben kattintások százait éri. Eddig titok volt, de most eláruljuk: a Forbes PR csapata – amely a szerkesztőségtől függetlenül működik – a címen való ötleteléssel közel annyi időt tölt, mint a cikk megírásával. És bár a a legtöbb szerkesztőség mostohagyermekként kezeli a PR-cikkeket, mi nem ijedünk meg jelölni a támogatói tartalmakat. Annál is inkább, mert tudjuk, hogy ugyanolyan izgalmasak lehetnek, mint a szerkesztőségi anyagok. Az online cikk esetében plusz előny, hogy nincs terjedelmi megkötés, jobban lehet sztorizni – ami akár egy print PR cikk kibővítéseként is működhet – és több kép, illusztráció, videó fér el. Az online cikkek megjelennek szponzorált posztban, célcsoportra hirdetve a Facebookon, kifutnak az Instagram felületre is, és az egy hetes nyitó oldali kiemelés után is elérhetőek.  Olyanok, mint egy örökhirdetés, ami SEO szempontból kifejezetten előny. Így az ügyfél saját felületein is hirdetheti a cikket, a kiemelés után is.

Marczali Zoltán, a győri alapítású MASC könyvelőiroda ügyvezetője késő ősszel fordult hozzánk a megjelenéssel kapcsolatban. Eredetileg a decemberi lapszám volt a cél, de mivel oda már nem fért be a PR cikk, végül a december legvégén megjelenő januári számban jelent meg. Zoltán azt mondja utólag, nagy szerencséjük volt a Csányi címlapos lapszámmal, érezhető volt a felfokozott érdeklődés, és a cikk jó helyre is került a magazinban. Mivel a megjelenést egyfajta karácsonyi ajándéknak szánták az ügyfeleknek és munkatársaknak, az online verzió karácsony hetében jött ki a print előfutáraként. Ez a megoldás stratégia is volt egyben a MASC részéről: Zoltán szerint az ünnepek alatt sokan nyúlnak a telefonhoz, számítógéphez híreket olvasgatni lazítás közben, illetve fokozottabb a közösségi felületek használata is. „Az a feltevésem, hogy a lap és az online Forbes olvasói nem ugyanazok, bár természetesen van köztük átfedés. Mi mindkét célcsoportot szerettük volna elérni” – meséli Zoltán.

Az online megjelenésre azonnal jöttek a visszajelzések: a Facebook megosztásra több száz komment, lájk és gratuláció érkezett. (összesen 690 db)  „Nem sok idő telt el az online és a print megjelenés között, érezhető volt, hogy erősre sikerült a branding. Vidéki cégként hatalmas szó a Forbesban megjelenni, a cikknek köszönhetően több új ügyfél megkeresést kaptunk, jó párból szerződés is lett. A munkáltatói márkaépítésben is elértük a célunkat: a cikket belinkeltük álláshirdetéseinkbe, és a jelentkezők között egyértelműen volt olyan, akinek ez számított. A Forbes brand magas polcon van” – fogalmaz Zoltán. „ Eljött az a pont a cég életében, hogy országos, budapesti szinten is szerettünk volna forgatni a nevünket. Tény, hogy a Forbes csomag nem volt olcsó, de én végig hittem benne, hogy nekünk éppen erre van szükségünk. Az egyik – megjelenés által született – új megbízás első éves bevétele vissza is hozza az egész csomag bekerülési árát” – mondja. A komplex megoldásban hírlevél (Espersso) megjelenés is volt, de Zoltánék ügyfeleiknek is Forbes előfizetést ajándékoztak. „Rengetegen jeleztek vissza, mennyire jó ötlet, mi pedig így 12-szer adunk karácsonyi ajándékot egy évben” – mondja. „Az egész projektről csak pozitívan tudok nyilatkozni, szakmailag és emberileg is. Egy igazán jó és eredményes terméket hoztunk létre, egy rugalmas és magas szakmai tudással rendelkező csapattal. Amikor egy következő hasonló mérföldkő következik a cég életében és egy erős megjelenés kell, tudni fogom, hova kell fordulni” – mondja.

A jó PR cikkhez persze minden részről összehangolt munka kell. Nem elég a jó üzenet, kell egy csapat, egy fotós, egy újságíró, és egy szerkesztő, aki valódi tartalomként kezeli. Kell továbbá egy rugalmas ügyfél, aki engedi, hogy kicsit szabadon szárnyaljunk és bízik bennünk: így lesz a vállalati üzenetből kattintékony lead. A PR-anyagok megrendelői a cikk elkészítésének különböző fázisaiban segítséget kapnak. Az interjúban megjelenő kérdéseken túl így például minden ügyfél kézhez kap egy kérdéssort is, ami segít neki egy Forbes-cikk szempontjából végiggondolni kommunikációs üzenetét. Ha ez megvan, a PR cikkek szerkesztője, Budavári Dóra veszi fel a fonalat, az ügyféllel konzultálva születik meg az akcióterv: kell-e fotózás, interjú, lesz-e infografika, van-e olyan vizuális üzenet, amivel érdemes dolgozni. Az ügyfélnek a szerkesztés minden pontján beleszólása van, a kész cikket is kézhez kapja, így a végső fázisnál is jelen van.

Galambos Márton, főszerkesztő és Kocsis Attila, kiadóvezető

Galambos Márton, főszerkesztő és Kocsis Attila, kiadóvezető

Ha Ön is szeretne PR-cikket a Forbes-ban, írjon nekünk a prcikk@forbes.hu email címre, és felvesszük Önnel a kapcsolatot!

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.