Támogatói tartalom

A te vállalkozásod mennyire digitális? Fogyasztói elvárás az online jelenlét

A cikket támogatta a Mastercard

Január elseje óta kötelező az elektronikus fizetés biztosítása minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak. A bankkártyás fizetések elterjedésének a koronavírus is kedvezett, hiszen a jelenlegi helyzetben felértékelődtek a biztonságos, érintésmentes fizetési lehetőségek, melyek a piacon már versenyelőnynek is számíthatnak. Most lett csak igazán aktuális kérdés a vállalkozások digitális transzformációja – ebben segít a Mastercard egy ingyenes digitális kisokossal és egy nyereményjátékkal, amelyben a vállalkozás digitalizációjához kaphatnak sztármentoroktól segítséget a nyertesek.

A digitalizáció nem áll meg a bankkártyás fizetésnél, számos olyan egyéb aspektusa van, amelyek amellett, hogy praktikusak és megkönnyítik a mindennapi üzletmenetet, a fogyasztói élményt is magasabb szintre emelhetik.

Az elektronikus fizetési megoldásokkal párhuzamosan az elektronikus számlázás is hasonlóan kézenfekvő fejlesztésnek számít és sokak számára kötelező is. Egyre nagyobb teret hódít, mivel amellett, hogy nem kell bajlódni a számlák nyomtatásával és postázásával, az online számlázó programok kötelezően össze vannak kötve a NAV felületeivel, így a bevallások is lényegesen egyszerűbbé válnak. A környezettudatos működés pedig hab a tortán.

Fogyasztói oldalról megnövekedett az elvárás az online jelenlétre – új vásárlóktól eshet el, ha a vásárló nem kap elég információt a virtuális térben. Ma már alap, hogy az interneten tájékozódunk a megvásárolni kívánt termékekről és szolgáltatásokról – ez alól a kisvállalkozások sem kivételek. Szerencsére egyre több laikusok számára is könnyen használható honalapkészítő szolgáltatás érhető el, aminek segítségével pár óra alatt létrehozható egy jól funkcionáló vállalkozói weboldal.

A digitalizáció új alternatívákat nyit a kisvállalkozók számára, hogy ne pusztán a megérzéseikre hagyatkozva hozzanak üzleti döntéseket. A saját weboldal a vásárlók tájékoztatása mellett adatgyűjtésre is alkalmas, amihez szükséges figyelembe venni az aktuális GDPR (adatvédelmi) szabályokat. A követők e-mail címeiből adatbázist építve hírlevélkampányokkal célozhatóak, amihez már számos egyszerűen használható hírlevél-szoftver áll a vállalkozók rendelkezésére. A gyűjtött adatok pedig egyszerűen és biztonságosan tárolhatóak a különféle felhőszolgáltatások segítségével, így gyakorlatilag bárhonnan egyszerűen hozzáférhetőek.

Mindez persze csak a jéghegy csúcsa. A digitális átalakulás megkönnyítése érdekében a Mastercard egy ingyenesen elérhető e-bookkal, az 50 gyakorlati tippet tartalmazó ’’Digitális Kisokossal’’ segít azoknak a vállalkozóknak, akik még csak ismerkednek a digitális világ lehetőségeivel.

Ráadásul egy nyereményjáték keretében most szakmai mentorálást is nyerhetnek az érdeklődők, mely során iparáguk kiemelkedően sikeres képviselőjétől tanulhatnak a vállalkozásépítésről: Wossala Rozinától, Szabadfi Szabolcstól, Balázs Pétertől vagy Zólyomi Zsolttól.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.