Támogatói tartalom

A királyi sör története minden palackban

A cikket támogatta a Heineken Hungária

Rudolf német-római császárról sok rosszat el lehet mondani, de azt nem, hogy ne lett volna kifinomult ízlése és ne kereste volna az izgalmakat a gasztronómiában. Messze földön híres mulatságokat szervezett, amelyek egyik fontos kelléke a Krušovice, a királyi sör volt.

Bár a történelem gyenge uralkodónak és politikusként tartja számon, a tudomány, művészetek és a gasztronómia közel álltak a hedonista uralkodó szívéhez. A jellegzetes aromájú Krušovice sör annyira megízlett a királynak, hogy 1583-ban megvásárolta a néhány évvel korábban, az azonos nevű városban alapított sörfőzdét. Ezzel együtt a királyi udvar „hivatalos” sörévé is tette a Krušovicét, amely azóta is büszkén hirdeti ezt a kiváltságát.

Abban, hogy a „cseh sör” kifejezés a világ minden táján egyet jelentsen a minőséggel, és egyfajta igazodási pontként is működjön, óriási szerepe volt a Krušovicének. Lassan fél évszázada megtalálhatóak benne azok a domináns ízjegyek, amelyeket a cseh sörök sajátjaként tartunk számon: telt, kellemesen kesernyés, érezhetően komlózott, mégis könnyen fogyasztható. A Krušovice a cseh sörök között is egy külön kategóriát képvisel, alapvetően három összetevőjének köszönhetően: a sörhöz a vizet saját, kimagasló minőségű artézi kútból nyerik, a különleges Saazer komló adja a sajátos kesernyés ízvilágot, a három fajta maláta pedig megteremti a harmóniát, hogy minden egyes korty ugyanolyan finom legyen.

Mindez persze azt is jelenti, hogy az összes kapható Krušovice még mindig helyben készül, így tudják a megszokott minőséget folyamatosan garantálni.

Hogy pontosan miként is készül, azt bárki megnézheti, ha veszi a fáradságot és ellátogat Krušovice apró városába: az évszázados sörgyárban modern látogatóközpontot alakítottak ki, ahol egy túra keretében végig kalauzolják a sörkedvelőket, nemcsak a sörgyár történelmén, hanem a készítés folyamatán is. A kóstolóval záruló élmény pedig nagyszerű kiindulópontja lehet a környék felfedezésének is.

A királyi attitűd könnyedén átragad fogyasztójára is: minden kortyban ott összpontosul csaknem fél évszázadnyi történelem és bölcsesség, és ilyen formán magunk is részeseivé válunk. A Krušovice fogyasztója rendet tart a maga királyságában és kifinomult értékrendjével maga is tovább örökíti a több évszázados hagyományt.

A „Kruso” – ahogy a rajongók mondják – 2008 óta tartozik a Heineken csoporthoz. Mind a világos, mind a barna sör kedvelői megtalálják a portfolioban a kedvencüket, hiszen a klasszikus Krušovice Světlé mellett a barna Krušovice Černé színesíti a kínálatot.

A Forbes.hu-n lehet cikket venni? Igen, de a fizetett tartalmakat mindig jelöljük.

Ezek között a Támogatói tartalom a legnépszerűbb, felváltva van kint a nyitóoldalon, a megjelenés hetében 2000 megtekintést garantálunk hozzá. A Brand Club ennél exkluzívabb, hiszen folyamatosan kint van a nyitóoldalon egy hétig, és 5000 megnyitást biztosan el fog érni. És ott van a Brand Voice is, amit kifejezetten iparági vagy szakértői megszólalásokhoz ajánlunk, szintén fix egyheti nyitóoldali kiemeléssel.

Ezek a támogatói tartalmak olyanok, amilyennek a megrendelő szeretné őket. Ezzel szemben a szerkesztőségi anyagok olyanok, amilyennek a forbes.hu újságírói megírják őket, és nem eladók.

Értékesítő kollégáink elérhetősége megtalálható a Kapcsolat menüpontban.